Wegmarkeringen

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
K.K. van Aalst

Wegmarkeringen

Bericht door K.K. van Aalst »

Naar aanleiding van Uw internet pagina's heb ik een vraag welke niet gevonden werd onder het hoofdstuk wegmarkeringen/strepen.

Bij ons in het dorp zijn op een doorgaande weg naar Tiel dubbele onderbroeken strepen getrokken met aan de zijkant van de weg een markering van korte onderbroken strepen.

Nu is de vraag in ons senioren appartement wat de bedoeling is van deze strepen, mag je hier inhalen / of mag je alleen langzamer verkeer inhalen (tractoren etc). er ligt naast de weg een apart afgescheiden fietspad voor fietsers en bromfietsers.
Heeft U hier een afbeelding van met toelichting.

Tevens heeft een onzer bewoners een weg gezien waar tussen twee dubbele niet onderbroken strepen een groene streep getrokken was wat heeft dit voor betekenis. Kunt U van deze markeringswijze ons eveneens een afbeelding zenden.

Bovenstaande nog niet aan ons bekend zijnde wegmarkering qua regels was een gespreksonderwerp tijdens de koffie in ons senioren appartement.

Namens de nog autorijdende bewoners,

K.K van Aalst
vzt. bestuur
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Bij ons in het dorp zijn op een doorgaande weg naar Tiel dubbele onderbroeken strepen getrokken met aan de zijkant van de weg een markering van korte onderbroken strepen.
Die onderbroekenstrepen zijn meestal bruin maar zou het kunnen dat de onderbroken strepen aan de zijkant geel zijn?
op dit moment kan ik me geen beeld maken over wat jullie het hebben.
Quote: Tevens heeft een onzer bewoners een weg gezien waar tussen twee dubbele niet onderbroken strepen een groene streep getrokken was wat heeft dit voor betekenis. Kunt U van deze markeringswijze ons eveneens een afbeelding zenden.
Dit heb ik wel al eens gezien.

Je kunt dit eigenlijk bekijken als een middenberm.
Als 2 rijbanen gescheiden worden door een volle (ononderbroken streep) dan is dat dus een rijbaan zonder middenberm.

als 2 rijbanen gescheiden worden door iets anders dan een ononderbroken streep (vangrail, bomen, struiken, gras, enz...) dan wordt dat dus een middenberm.

Dit heb ik ook al eens gezien en was het best te vergelijken met een grasmat maar dan geschilderd en moest een middenberm voorstellen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie