halfmaandelijks parkeren

Vragen over de leerstof i.v.m. het Rijbewijs B.
razer

halfmaandelijks parkeren

Bericht door razer »

Ik heb de vragen op deze site opgelost en er staat volgens mij een fout in.

Bij het halfmaandelijks parkeren:

Afbeelding

In mijn oefenboek (Theorie examen rijbewijs B uitgegeven door het belgisch instituut voor verkeersveiligheid), staat "Van de eerste tot de vijftiende van de maand mag slechts op de rijbaan geparkeerd worden langs de kant van de gebouwen met oneven nummers, van de zestiende tot het einde van de maand langs de kant van de gebouwen met de even nummers". Terwijl hier op de site net het omgekeerde staat. Wat nu???
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Re: halfmaandelijks parkeren

Bericht door digital »

Lees de 2 teksten nogmaals opnieuw, dan zul je merken dat hetgeen wat er staat eigenlijk zelfde is.
razer schreef: "Van de eerste tot de vijftiende van de maand mag slechts op de rijbaan geparkeerd worden langs de kant van de gebouwen met oneven nummers, van de zestiende tot het einde van de maand langs de kant van de gebouwen met de even nummers".
Quote: - Van de 1ste tot de 15de van de maand is parkeren verboden langs de zijde met de pare nummers. Je moet dan parkeren langs de zijde met de onpare nummers.
- Van de 16de tot het einde van de maand is parkeren verboden langs de zijde met de onpare nummers. Je moet dan parkeren langs de zijde met de pare nummers.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Inderdaad.

@ Razer (en alle andere kandidaten), een goede raad: let op het examen goed op wat er nu juist gevraagd wordt.

Wordt er gevraagd wat je mag of moet doen, of wordt er gevraagd wat verboden is?Analoog ook opletten met vragen over de voorrang: wordt er gevraagd wie voorrang heeft of wie voorrang moet verlenen?Vergissingen daaromtrent leiden geregeld tot fouten die hadden kunnen vermeden worden. En een waarheid als een koe, die vroeger in het voorwoord van de handleidingen van Mercedes-Benz stond: "Fouten die je vermijdt, kunnen geen slechte gevolgen hebben."
Plaats reactie