Zone 50

Punten van discussie.
Jelena_v
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2020, 11:28

Zone 50

Bericht door Jelena_v »

Beste,

op mijn echt theorie examen had ik een vraag waarbij er rechts van mij een driehoek stond met kinderen in ( betekenis: opgepast schoolkinderen) en daaronder een bord einde zone 50. De vraag was dan snel je mocht rijden vanaf het bord. Ik had 70 gekozen omdat ik dacht dat je na een zone 50 altijd moest teruggaan naar de normale snelheid (indien er niks anders stond van borden) maar blijkbaar moet je hier dus nog steeds 50 rijden. Is de reden hiervoor dat je het bord met de betekenis 'opgepast schoolkinderen' enkel maar in een bebouwde kom zal vinden en je dus de link daarmee moet leggen? Ik vind het gewoon vreemd dat er staat einde zone 50 en dat je nog steeds 50 zou mogen rijden.

Alvast bedankt voor de info!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Zone 50

Bericht door Benny Stinkens »

Er is nergens voorgeschreven dat je dit bord alleen maar binnen een bebouwde kom kan tegenkomen.
Het bord betekend ook niet "opgepast schoolkinderen"
Maar: Plaats waar speciaal veel kinderen komenAfbeelding

Ben je zeker dat het een eind zone 50 bord was wat je gezien hebt en niet een bord einde zone 30 :?:

Wij kunnen jammer genoeg deze vraag niet zien.
Bij deze word het ook moeilijk om je te helpen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jelena_v
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2020, 11:28

Re: Zone 50

Bericht door Jelena_v »

Heel zeker dat het einde zone 50 was want ik heb die fout nog eens heel goed bekeken na mijn examen omdat ik totaal niet snapte waarom ik die fout had & omdat het als grove fout wordt aanzien dus super belangrijk voor de volgende keer dat ik snap waarom ik fout was.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Zone 50

Bericht door Benny Stinkens »

Zoals ik al schreef:
We kunnen de vraag niet zien, dus weten we ook niet of er iets anders op de foto of in vraag stond waardoor het juiste antwoord 50 zou moeten zijn.
Het gevaarsbord op zich heeft er hoe dan ook niets mee te maken. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Zone 50

Bericht door Inazuma »

Jelena_v schreef: 07 aug 2020, 11:33 Ik had 70 gekozen omdat ik dacht dat je na een zone 50 altijd moest teruggaan naar de normale snelheid (indien er niks anders stond van borden) maar blijkbaar moet je hier dus nog steeds 50 rijden.
Er is geen enkele reden waarom dat 50 zou moeten zijn ...

Zone 50 eindigt
En een zone 50 wordt uiteraard niet in een bebouwde kom geplaatst ...
(misschien in BXL binnenkort wel, als alles in bebouwde kom er 30 wordt ...)

Is de reden hiervoor dat je het bord met de betekenis 'opgepast schoolkinderen' enkel maar in een bebouwde kom zal vinden en je dus de link daarmee moet leggen?
Klinkklare onzin vrees ik ...
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Zone 50

Bericht door Stefan Peeters »

Inazuma schreef: 07 aug 2020, 17:41 En een zone 50 wordt uiteraard niet in een bebouwde kom geplaatst ...
Dacht ik ook, en toen reed ik vanmorgen door Oelegem of daar in de omgeving... 🙄😂
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Zone 50

Bericht door Inazuma »

Stefan Peeters schreef: 11 aug 2020, 20:44
Inazuma schreef: 07 aug 2020, 17:41 En een zone 50 wordt uiteraard niet in een bebouwde kom geplaatst ...
Dacht ik ook, en toen reed ik vanmorgen door Oelegem of daar in de omgeving... 🙄😂
Redelijk dwaas . :lol:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Zone 50

Bericht door Benny Stinkens »

Wat je ook vaak tegenkomt bij wegenwerken is dat er een bord C43 van 50 km/u staat in een zone 30. :roll:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
FrederikVds
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jun 2009, 12:38

Re: Zone 50

Bericht door FrederikVds »

Dat betekent "sorry voor de overlast, ter compensatie mag je eens wat harder rijden".
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Zone 50

Bericht door Benny Stinkens »

FrederikVds schreef: 14 aug 2020, 11:53 Dat betekent "sorry voor de overlast, ter compensatie mag je eens wat harder rijden".
Mogen wel, kunnen niet :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Zone 50

Bericht door Stefan Peeters »

Benny Stinkens schreef: 14 aug 2020, 12:40
FrederikVds schreef: 14 aug 2020, 11:53 Dat betekent "sorry voor de overlast, ter compensatie mag je eens wat harder rijden".
Mogen wel, kunnen niet :mrgreen:
Mogen ook niet... het is verboden in een snelheidszone een hogere snelheid toe te staan door middel van een bord C43.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie