Zone 30 bord met onderbord "Tijdens schooluren" - Alken - Sint Lamrechts Herk

Punten van discussie.
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Zone 30 bord met onderbord "Tijdens schooluren" - Alken - Sint Lamrechts Herk

Bericht door Yvan1968 »

Beste forumleden,

Tijdens een oefenrit vandaag viel me een zone 30 bord op met het onderbord "Tijdens schooluren". Dus geen vermelding van een expliciete tijdstip.

Wanneer is deze zone 30 geldig? De schooluren zijn variabel, vaak in functie van de school of gemeente. Meer nog, op woensdagnamiddag is er normaal geen school. Dus geen zone 30 vanaf 12u?!

Voor mensen die de omgeving van het examencentrum kennen, het bord staat op de Vorststraat vlak voor het kruispunt met de oude baan Hasselt - Alken - Sint Truiden.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Zone 30 bord met onderbord "Tijdens schooluren" - Alken - Sint Lamrechts Herk

Bericht door Stefan Peeters »

Goeie vraag... in feite zou je dat eens kunnen vragen aan de plaatselijke lokale politie.
Ik ben eigenlijk wel eens nieuwsgierig naar hun antwoord.

Waar staat dat bord precies?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Re: Zone 30 bord met onderbord "Tijdens schooluren" - Alken - Sint Lamrechts Herk

Bericht door Yvan1968 »

Beste,

Ik kom er deze week terug voorbij, neem een foto en geef de exacte positie door.

Ter info, vandaag heeft mijn dochter voor de 1e keer praktijkexamen gedaan en ze is geslaagd.

Ons volledig verhaal heb ik net gepubliceerd.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Zone 30 bord met onderbord "Tijdens schooluren" - Alken - Sint Lamrechts Herk

Bericht door bert.covens »

Stefan Peeters schreef: 24 mei 2017, 14:08 Goeie vraag... in feite zou je dat eens kunnen vragen aan de plaatselijke lokale politie.
Ik ben eigenlijk wel eens nieuwsgierig naar hun antwoord.

Waar staat dat bord precies?
Yvan1968 schreef: 23 mei 2017, 21:54
(...)

Voor mensen die de omgeving van het examencentrum kennen, het bord staat op de Vorststraat vlak voor het kruispunt met de oude baan Hasselt - Alken - Sint Truiden.
Bedoel je soms >>> hier ? Op google-maps (situatie van 2014), zie ik hier een variabele zone 30.

Ofwel is het dus nog ergens anders, ofwel is de situatie daar sinds 2014 veranderd.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Re: Zone 30 bord met onderbord "Tijdens schooluren" - Alken - Sint Lamrechts Herk

Bericht door Yvan1968 »

Beste,

Vorige week was het te druk, vandaag rij ik speciaal terug om het bord te fotograferen.

Wordt vervolgd ...
Yvan1968
Berichten: 27
Lid geworden op: 07 jan 2017, 16:01

Re: Zone 30 bord met onderbord "Tijdens schooluren" - Alken - Sint Lamrechts Herk

Bericht door Yvan1968 »

Beste,

Ik ben zeker niet aan het ijlen van de hitte, vandaag ben ik 3x door de bewuste straat gereden en het bord is spoorloos.

Men komt nu eerst het bord bebouwde kom tegen, daarna een snelheidsmeting en dan een bord einde zone 30. Zie bijgevoegde foto' s.

Heeft ondertussen de wegbeheerder het bord weggehaald?

Blijkbaar lukt de copy - paste van de foto' s niet. Graag een tip.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Zone 30 bord met onderbord "Tijdens schooluren" - Alken - Sint Lamrechts Herk

Bericht door bert.covens »

Yvan1968 schreef: 01 jun 2017, 18:29 Blijkbaar lukt de copy - paste van de foto' s niet. Graag een tip.
Klik eens >>> hier voor de juiste uitleg .... :wink:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie