L

Punten van discussie.
Lies20
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mei 2015, 22:37

L

Bericht door Lies20 »

Beste,

Ik ben geslaagd voor mijn rijbewijs, maar omdat mijn zus met dezelfde auto nog aan het oefenen is, hangt de L nog op mijn achterruit. Nu kregen we de opmerking van een agent dat, wanneer de leerling chauffeur niet aan het stuur zit, we de L zouden moeten verwijderen. Klopt dit? Want die L hangt er al jaren op en nog nooit problemen mee gehad...
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: L

Bericht door Benny Stinkens »

Er is geen enkel wetsartikel dat het rijden met een L verbiedt.
Dus klopt het niet.

Op zich is het natuurlijk wel de bedoeling van de L duidelijk maakt dat er een leerling chauffeur aan het rijden is.
Het steeds laten hangen van de L -wat je meer en meer ziet- zorgt er dus voor dat deze L steeds minder serieus genomen word. (voor zover dit reeds zou gebeuren)

Maar daar had de wetgever dan maar aan moeten denken en het eventueel wel verbieden. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: L

Bericht door bert.covens »

Lies20 schreef:Beste,
Ik ben geslaagd voor mijn rijbewijs, maar omdat mijn zus met dezelfde auto nog aan het oefenen is, hangt de L nog op mijn achterruit. Nu kregen we de opmerking van een agent dat, wanneer de leerling chauffeur niet aan het stuur zit, we de L zouden moeten verwijderen.
:lol:

Ik vrees dat ik het niet zou kunnen gelaten hebben om -uiteraard vriendelijk en beleefd- te vragen in welke wettekst uit welk KB, MB dàt dan wel zou staan ....
Lies20 schreef: Klopt dit ?
Van geen kanten. Zoals Benny stelt, is er geen enkele regel die zulks verbiedt.
Lies20 schreef: Want die L hangt er al jaren op en nog nooit problemen mee gehad...
Strafbaar is het hoegenaamd niet. Maar val niet achterover als je op pakweg een weekendnacht op nét ietsjes meer aandacht van de politie mag rekenen. En "nu u toch aan de kant staat, controleren we ineens ook ...." .....

En mocht er toch een bevel komen om die L weg te halen, zou ik je toch euh .... aanraden om daar gevolg aan te geven.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Lies20
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mei 2015, 22:37

Re: L

Bericht door Lies20 »

Strafbaar is het hoegenaamd niet. Maar val niet achterover als je op pakweg een weekendnacht op nét ietsjes meer aandacht van de politie mag rekenen. En "nu u toch aan de kant staat, controleren we ineens ook ...." .....

En mocht er toch een bevel komen om die L weg te halen, zou ik je toch euh .... aanraden om daar gevolg aan te geven.
Tja, we hebben ze toen verwijderd, maar we vonden het zeer vreemd. Vandaar :D
Plaats reactie