Welke voertuigen mag je besturen?

Punten van discussie.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Welke voertuigen mag je besturen?

Bericht door Stefan Peeters »

Het is inderdaad mogelijk dat er verouderde antwoorden op het forum staan, het is onmogelijk om die allemaal te verwijderen bij elke wetswijziging.

Wij staan erop dat we de meest recente informatie meegeven. Wanneer we zelf twijfelen zoeken we het eerst op, desnoods met intern overleg, alvorens te antwoorden. Een nieuw antwoord is dus in principe altijd volgens de nieuwste wetgeving.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Welke voertuigen mag je besturen?

Bericht door Inazuma »

Midia_123 schreef:Ik geloof jullie wel, maar iedereen zegt dat wet steeds verandert, dus waarom zou die van 2011 juist zijn?
Tenzij het sindsdien onveranderd is, dan is het wel helder en duidelijk voor mij.
Laatste verandering daarover ging in voege in mei 2013, maar omdat het ging om een regeling waarbij je het rijbewijs B al 2 jaar moest hebben, is de cruciale datum dus 2 jaar eerder in 2011 ...

http://www.wegcode.be/actueel/recente-w ... orfietsers" target="_blank

Je mag dus enkel met een lichte motorfiets max 11kW / max 125cc / vermogen/gewichtsverhouding van maximum 0,1 kW/kg rijden mits een opleiding en code 372 op je rijbewijs ...
Plaats reactie