Mag ik hier rechts inhalen ?

Punten van discussie.
Bart2740
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2012, 16:52

Mag ik hier rechts inhalen ?

Bericht door Bart2740 »

Mag ik hier rechts inhalen wanneer de wagen naast mij zich in het middenvak gaat bevinden ?

Zie foto;
Afbeelding


Dus ik rij rechts, hij in 't midden en ik wil hem rechts al rijdend (alle 2) inhalen.... Mag dat ? En wat gebeurd(wettelijk) er als de middenste wagen ook naar rechts komt terwijl ik hem voor aan het steken ben?
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Mag ik hier rechts inhalen ?

Bericht door GRO »

Je mag daar op de rechterrijstrook sneller rijden dan de bestuurder op de middelste rijstrook. Dat is op dat moment niet inhalen omwille van het bord met pijlen dat er staat.
Bart2740
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 dec 2012, 16:52

Re: Mag ik hier rechts inhalen ?

Bericht door Bart2740 »

Dank u. De persoon die ik langst rechts inhaalde omdat ik mij rechts van de baan wou voorsorteren verklaarde mij zot. En deed ook zeer agressief. De speling die hij tussen mijn auto en zijn auto bedroeg misschien maar 2 centimeter (spiegels bijna tegen elkaar enzo...).

Nu ben 'k zeker dat moest er zo'n 'leuke' bestuurder me dat lappen, dat ik in men recht ben.


Groetjes,
Bart
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Mag ik hier rechts inhalen ?

Bericht door de rijprof »

Op die plaats mag je de rijstrook kiezen voor de richting die je gaat nemen en dan mag je ook een andere bestuurder rechts voorbijrijden.
Er is dan geen sprake meer van inhalen maar van voorbijrijden omdat je omwille van borden en pijlen een rijstrook mag kiezen.

De bestuurder die naar een andere rijstrook wil, moet voorrang verlenen.

Maar let op! Sommige bestuurders gooien zich er gewoon tussen :shock: .
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie