Wie is in zijn recht ?

Punten van discussie.
Sojax
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2012, 12:49

Wie is in zijn recht ?

Bericht door Sojax »

Hallo,

Kzit namelijk met een vervelende zaak... ik heb paar dagen geleden een ongeluk tegengekomen met een motorijder..
we kwamen van de zee en er was veel verkeer, en ik moest stoppen voor de verkeerslichten, ik stond als eerste...
dan komt er een motorijder rechts van mij staan... ik zeg goed ik laat die wel voorgaan... dus licht springt op groen en die kerel zet aan op zijn achterwiel met zen vriendin achterop en ik zet ook aan... en die kerel komt terug neer met zijn voorwiel schakelt en gaat terug met zen voorwiel omhoog en zen vriendin hapert met haar been tegen mijn tja (westvlaams) hardeboux en de motorijder rijd rechtsvoor tegen me en valt.... nu ik heb een heel cafe die zag dat die kerel op zen achterwiel reed en rechts van me reed....

wie is hier nu in fout ?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Wie is in zijn recht ?

Bericht door Inazuma »

Sojax schreef: dus licht springt op groen en die kerel zet aan op zijn achterwiel met zen vriendin achterop en ik zet ook aan... en die kerel komt terug neer met zijn voorwiel schakelt en gaat terug met zen voorwiel omhoog
Dit krijg je met losers die geen deftige wheelie kunnen trekken, maar dat toch in het volle verkeer maar eens gaan proberen ... met duo achterop.
Bij iemand die dat een beetje deftig kan, blijft het voorwiel netjes omhoog bij het opschakelen.

Op de openbare weg moet je dat echter niet gaan doen ...
Wordt doorgaans geklasseerd als een overtreding op Art 8.3


8.3. Elke bestuurder moet in staat zijn te sturen, en de vereiste lichaamsgeschiktheid en de nodige kennis en rijvaardigheid bezitten.

Hij moet steeds in staat zijn alle nodige rijbewegingen uit te voeren en voortdurend zijn voertuig of zijn dieren goed in de hand hebben.

en zen vriendin hapert met haar been tegen mijn tja (westvlaams) hardeboux en de motorijder rijd rechtsvoor tegen me en valt....
nu ik heb een heel cafe die zag dat die kerel op zen achterwiel reed en rechts van me reed....
Als hun verklaringen nadien niet zijn opgenomen door de politie, zorg dat je daarvan een schriftelijke, gedateerde, en ondertekende verklaring hebt van een paar van die mensen.

Waarschijnlijk ga je wel mogen komen uitleggen hoe het komt dat je blijkbaar even snel optrok als die wheeliënde motor ipv er afstand van te nemen ...
Sojax
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2012, 12:49

Re: Wie is in zijn recht ?

Bericht door Sojax »

ik trok eigelijk niet zo heel snel op om eerlijk te zijn hij verminderde plots van snelheid... om te schakelen...

maar is het nu eigelijk echt mij fout ?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Wie is in zijn recht ?

Bericht door Inazuma »

Sojax schreef:ik trok eigelijk niet zo heel snel op om eerlijk te zijn hij verminderde plots van snelheid... om te schakelen...
Vertrokken jullie van in dezelfde rijstrook , of van 2 verschillende rijstroken ?

Punt is dat als die motorrijder vertrokken is met een wheelie, dan moet hij ook wel snel al redelijk wat snelheid gemaakt hebben.
Die motorrijder is dan toch voor jou uitgekomen ?
Maar daarna tikt die dan weer rechtsvoor tegen je auto ... dan ben je toch weer op 'm ingelopen ?
Goed, hij vertraagde weer om te schakelen, waarschijnlijk vertraagde hij ook redelijk veel aangezien het wiel helemaal naar beneden kwam .
Je kan daardoor verrast zijn, maar je kan toch ook remmen ?


Probeer altijd zo ver mogelijk weg te blijven van dergelijke dwaze weggebruikers.
Het bespaart je een hoop zever achteraf ...
maar is het nu eigelijk echt mij fout ?
Waarschijnlijk niet, maar er zitten een paar haken en ogen aan het verhaal.
Als dit voor de rechtbank komt, ga ik niet de enige zijn die met dergelijke lastige vragen bovenkomt ...

De motorrijder zal in elk geval zijn kunstjes stevig tegen zich hebben .
Plaats reactie