rijbewijs B van 1993 = BE ?

Punten van discussie.
kriske10
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2012, 09:26

rijbewijs B van 1993 = BE ?

Bericht door kriske10 »

goedemorgen

effe een vraagje ik heb mijn rijbewijs B van 17/06/1993 en volgens sommige vrienden zou dit gelijk zijn aan het huidige BE
heeft iemand een idee of dit klopt of niet :?:

mvg Kriske10
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: rijbewijs B van 1993 = BE ?

Bericht door Wouter »

Staat er een stempel op je rijbewijs bij de categorie BE? Dan wel. Anders niet :)

Ik weet zelf niet juist wanneer die regeling veranderd is.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: rijbewijs B van 1993 = BE ?

Bericht door Benny Stinkens »

Dit klopt niet :!:
Het rijbewijs voor de categorie B+E wordt niet vereist voor bestuurders met een rijbewijs voor de categorie B behaald in België voor 01/01/1989
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: rijbewijs B van 1993 = BE ?

Bericht door bert.covens »

Je mag met jouw rijbewijs wél een aanhangwagen trekken met een MTM van maximaal 750 kg. Is het MTM van de aanhangwagen hoger dan 750 kg, dan mag je er alsnog mee rijden op voorwaarde dat:

- de MTM van het geheel (MTM van je aanhangwagen + MTM van je auto) niet groter is dan 3.500 kg
- de MTM van de aanhangwagen niet groter is dan de ledige massa van het trekkend voertuig

Beide voorwaarden moeten dan tesamen voldaan zijn. Zodra er aan 1 van de 2 voorwaarden niet voldaan is, is een rijbewijs BE vereist.

:arrow: Doorgaans waarborgt de verzekering het slepen van een aanhangwagen met een MTM van 500 kg. De info daaromtrent vind je terug op de groene kaart van je verzekering. Zit je aanhangwagen daarboven, neem je contact op met je verzekeraar om ervoor te zorgen dat je te allen tijde behoorlijk verzekerd bent.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie