KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid

Punten van discussie.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid

Bericht door Stefan Peeters »

Bijkomend probleem kan zijn hoe je het aan de politie gaat uitleggen dat dit voertuig net op het ogenblik dat ze je tgenhouden gebruikt werd om naar een (georganiseerde) manifestatie te gaan, of dat je net toevallig een proefrit maakte...

Bij een oldtimer auto is dat duidelijk doordat die als oldtimer ingeschreven staat en dus een O-nummerplaat draagt. Hoe dat voor bromfietsen gebeurt is me niet echt duidelijk.

Ik heb dus de indruk dat je er best voor zorgt dat de brommer afgesteld wordt op 45 km/u, wil je problemen vermijden...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jesse
Berichten: 123
Lid geworden op: 06 apr 2009, 17:37
Locatie: Leuven

Re: KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid

Bericht door Jesse »

xantingo schreef:Bijkomend probleem kan zijn hoe je het aan de politie gaat uitleggen dat dit voertuig net op het ogenblik dat ze je tgenhouden gebruikt werd om naar een (georganiseerde) manifestatie te gaan, of dat je net toevallig een proefrit maakte...

Bij een oldtimer auto is dat duidelijk doordat die als oldtimer ingeschreven staat en dus een O-nummerplaat draagt. Hoe dat voor bromfietsen gebeurt is me niet echt duidelijk.

Ik heb dus de indruk dat je er best voor zorgt dat de brommer afgesteld wordt op 45 km/u, wil je problemen vermijden...
Ik denk ook wel dat de politie het verschil ziet tussen een lelijke opgevoerde scooter, of een originele brommer zoals die Honda C321 die in de eerste post te zien is :D
Als de politie je gaat tegenhouden met een brommer van 45 jaar oud, zullen ze toch niet zo veel doen denk ik hoor
Niemand houdt van files, maar toch staat iedereen er voor in de rij (!)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid

Bericht door de rijprof »

Als de politie je gaat tegenhouden met een brommer van 45 jaar oud, zullen ze toch niet zo veel doen denk ik hoor
Als ze die bromfiets op de rollen zetten, ben je evengoed strafbaar.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: KB 10/10/1974 - technische eisen van bromfietsen - snelheid

Bericht door Inazuma »

De Rijprof schreef:
de voertuigen die meer dan 25 jaar geleden in dienst werden gesteld
in dienst werden gesteld vanaf vandaag of vanaf 1974???
Gezien het KB dateert uit 1974 veronderstel ik dat je van dan af 25 jaar terug moet tellen. Geldt voor voertuigen van vóór 1949.
Weet iemand hier het juiste antwoord?
Je hebt gewoon de "oldtimer-regeling" uit het technisch reglement geciteerd.
Dit is geen overgangsregeling voor oudere voertuigen waarvoor geen of andere toelatingsnormen bestonden.
Plaats reactie