helm voor klassa A??

Nesske

helm voor klassa A??

Bericht door Nesske »

Hallo daar

Binnekort ga ik voor men theorie van brommer klasse B,
maar heb een vraagje over klasse A.
Moeten deze een helm dragen of niet?
Bij de oefeningen hier staat van wel,
en in men oefenboekje niet
Weet het nu dus zelf nimeer
Willen jullie er aub eens op antwoorden?
Alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: Bij de oefeningen hier staat van wel,
en in men oefenboekje niet
Beste,

Als je theorie leert en oefeningen maakt in een boekje dat verouderd is, dan leer je foute dingen. En dan ga je op het examen natuurlijk ook fout antwoorden.

Bijna elke maand verandert er wel wat.
Het feit dat een bestuurder en een passagier van een bromfiets klasse A en B een helm moeten dragen is nu toch al veel maanden in voege hoor.

Dus: boekje direct in de vuilbak gooien en de theorie op de site hier dringend lezen. Deze is up to date.
Jan-Bart

Bemerking

Bericht door Jan-Bart »

Als deze site zo up to date is mag je ook wel eens de geboortedata in die vragen aanpassen... geboren na 1961 ????
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Als je geboren bent na 1961 kan je je rijbewijs nooit gehaald hebben voor 1975 en dat is het jaar waaruit het grootste deel van de huidige verkeerswet dateert. De regels voor bestuurders met een rijbewijs van voor 1975 kunnen anders zijn. Dat hier expliciet een jaar staat vermeld doet me vermoeden dat deze specifieke vraag een ander antwoord kan hebben voor bestuurders die hun rijbewijs voor 1975 al hadden.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Quote: Als deze site zo up to date is mag je ook wel eens de geboortedata in die vragen aanpassen... geboren na 1961 ????
Deze site is wel degelijk up to date
Deze site vermeld wat er in de wet geschreven staat.
Quote: Rijbewijs A3 is vereist voor een bromfiets klasse B met 2 of meer wielen.
(max. 50cm3 (50cc), en 45 km/u + valhelm)

Is vereist voor wie geboren is na 14.02.1961.

Vermits dit in de wet geschreven staat zie ik niet in waarom we de vragen moeten aanpassen
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie