vragen die ik kreeg die ik niet terugvind op deze

Eva
Berichten: 11
Lid geworden op: 29 dec 2006, 00:00

vragen die ik kreeg die ik niet terugvind op deze

Bericht door Eva »

ik had bij mijn theoretisch examen voor rijbewijs B ongeveer 5 vragen over wat wel en niet mag tijdens je rij-opleiding.

staan ze erop? en waar dan juist?

mvg
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Beste Eva,

Het zou voor ons iets gemakkelijker zijn als we wisten welke vragen je bedoelde?

Kijk hiernaast eens naar de topic rijbewijs B Wanneer/wie.

Als je dan nog vragen hebt laat ze maar komen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Quote: ik had bij mijn theoretisch examen voor rijbewijs B ongeveer 5 vragen over wat wel en niet mag tijdens je rij-opleiding.
Ondermeer heel het hoofdstuk Rijbewijs WIE/WANNEER gaat over de opleiding.

Verder mag je tijdens de rijopleiding eigenlijk hetzelfde als een andere bestuurder behalve, als je nog geen 24 jaar bent, rijden tijdens de weekends en op feestdagen van 22 tot 6 uur.

Iets anders wat ze daarover vragen is waar je met een L mag rijden. Antwoord is eenvoudig: OVERAL in België.

Ze kunnen ook vragen of je met passagiers mag rijden etc. Dat staat in het eerste hoofdstuk.
lieken
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 okt 2005, 00:00

Bericht door lieken »

Ik vind het toch wel raar om te lezen dat jullie zo snel die theorie vergeten...

Ik heb in totaal een dag of 3 gedaan over het studeren en het inoefenen van de theorie...wat wel essentieel is, is dat je niet overgaat naar een volgend stuk vooraleer je een hoofdstuk helemaal kent. Er zijn dikwijls mensen die denken: "Och ik kan dat deeltje niet zo goed, ik herhaal dat binnen een paar dagen wel..." Alleen is dat niet de goede manier. Je vergeet zowiezo delen van wat je geleerd hebt, dat is een mechanisme van de hersenen...(sorry als het hier wat te gedetailleerd uitleg maar het heeft zijn reden... )

Het is zo dat je per uur dat er voorbijgaat, ongeveer 20% van wat je geleerd hebt "vergeet". De hersenen hebben dat mechanisme ingebouwd als een bescherming tegen een "crash" van de hersenen...

Waar ik nu eigenlijk wou komen...
Als je dus maar 50% kent van wat je geleerd hebt, en je wacht een uur...dan weet je daar dus maar 30% van...Het uur later maar 10% meer...Met andere woorden, hoe vollediger je de stof kent, hoe minder kans op zo'n groot verval qua kennis. Essentieel om verval van de kennis te voorkomen is herhaling van wat je leerde...En dat het liefst zo kort mogelijk op het moment dat je het geleerd hebt...

Om mijn uitleg wat te verduidelijken:

Afbeelding
markk
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jan 2006, 00:00

reactie

Bericht door markk »

ik vind het juist goed dat de vragen anders gevormuleerd worden als je de zelfde vragen en de zelfde plaatje op het examen zou hebben dan zuo je gewoon die 50 plaatjes uit je hooft leren. en dan ken je de theorie nog niet uit je hooft want dan ken je alleen de plaatjes en dan zou iedereen slagen dan waren er geen mensen meer die zatkte maar wel en boel ongelukken denk ik of ben ik mis want er zijn veel meer situaties dan je vragen krijgt op je examen groetje markk
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Het belangrijkste inzake kennis van het verkeersreglement is inderdaad dat je die kennis correct kunt toepassen in elke situatie die je onderweg tegenkomt. Want op het examen kunnen fouten alleen maar tot puntenverlies leiden, maar in de praktijk kunnen er ongevallen door ontstaan.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

nou ik zou durven zeggen als je je altijd aan het verkeersregelment houdt je ook ongevallen kan veroorzaken.

Theorie is mooi... in theorie...
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Een gast schreef: nou ik zou durven zeggen als je je altijd aan het verkeersregelment houdt je ook ongevallen kan veroorzaken.
Dat klopt. Je kan bovendien wel vele, maar niet alle ongevallen vermijden die anderen veroorzaken.

Behalve door het verkeersreglement na te leven, kun je de kans op ongevallen verder verminderen door:

een anticiperend en defensief rijgedrag.verkeersinzicht en rijvaardigheid om een vlot verkeer te bevorderen.een ingesteldheid waarbij geen plaats is voor individualisme en eigenbelang ten nadele van anderen, doch die gericht is op een correcte, sociale, hoffelijke en aangename omgang met andere mensen.
Plaats reactie