Voor geintresseerden examen motor rijbewijs A

Jippe

Voor geintresseerden examen motor rijbewijs A

Bericht door Jippe »

RIJBEWIJS A

1/ Over de helm: Wie moet een Europees gekeurde helm dragen? (antw. zowel bestuurder als passagier).
2/ Foto: motor haalt auto in op een weg met 3 rijvakken. Ik rij achter de motor: Mag ik deze motor inhalen op hetzelfde rijvak? (antw. ja)
3/ Foto: motor staat schuin tussen 2 auto's geparkeerd met ongeveer 20 cm tussen. Mag ik zo parkeren (antw. neen)
4/ Foto: rond punt heeft 2 rijvakken, ik rij op het linkervak en moet naar rechts om het rond punt te verlaten. op het rechtervak rijdt ook een motor) Moet ik deze motor voorrang geven? (antw. ja)
5/ Foto: verkeersbord met motorfiets op) Wie mag deze straat niet in? a. Motoren, bromfietsen, rijwielen b. Motoren en bromfietsen c. Motoren (antw: c)
6/ Foto: ik rij midden op een bolle kasseiweg) Rijd ik zo op een veilige manier? (antw. ja)
7/ Foto: motor rijdt vlak achter vrachtwagen) Rijd ik zo op een veilige manier? (antw. neen)
8/ Foto: motor staat op de pechstrook, man staat achter de vangrail) Ik heb de pechdienst opgeroepen. Waar wacht ik? a. hier (achter de vangrail) b. naast de motor c. op de motor (antw. a)
9/ Foto: blauw bord met witte P, met daaronder de afbeelding van een auto) Mag ik hier parkeren antw. neen
10/ Moet ik het inschrijvingsbewijs van mijn motorfiets bij hebben? a. ja, het origineel b. ja, een kopie volstaat c. niet verplicht (antw. a).
Anneke

Theorie rijbewijs A

Bericht door Anneke »

Ik heb net dezelfde motorspecifieke vragen gehad!

Hoe ik me heb voorbereid: deze website, het boek 'Wees Wegwijs' voor de auto en dan het forum hier. En ik had 40/40 vanmiddag!!
Plaats reactie