oefenvraag 16 verkeerslichten

jana2
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2008, 02:41

oefenvraag 16 verkeerslichten

Bericht door jana2 »

Ik heb zonet de oefenvragen voor verkeerslichten gemaakt, en de 16de vraag was of de motorfietser mag afslaan. Op de foto zie je dat de verkeerslichten defect zijn en een agent die het verkeer regelt. (ik kan de foto hier niet plakken)

Nu dacht ik dat het antwoord hier NEE, hij mag niet afslaan, moest zijn, want om door te rijden zou hij de armen van de agent kruisen. Maar blijkbaar is dat niet het juiste antwoord, waar zou mijn denkfout dan kunnen zitten?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: oefenvraag 16 verkeerslichten

Bericht door Inazuma »

jana2 schreef: Nu dacht ik dat het antwoord hier NEE, hij mag niet afslaan, moest zijn, want om door te rijden zou hij de armen van de agent kruisen. Maar blijkbaar is dat niet het juiste antwoord, waar zou mijn denkfout dan kunnen zitten?
De motorrijder komt toch uit een richting die NIET dwars staat op de armen van de agent :?:

Dan mag hij toch doorrijden ...


4.2. Als bevelen worden inzonderheid beschouwd :

2° de arm of de armen horizontaal uitgestrekt, wat stoppen betekent voor de weggebruikers die naderen uit richtingen welke deze aangewezen door de arm of armen, dwarsen;



Dat hij achter de agent door linksaf slaat, is een andere situatie (waarbij hij voorrang moet verlenen aan de tegenliggers)
jana2
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2008, 02:41

Bericht door jana2 »

Maar op het moment dat hij dan inslaat kruist hij toch de arm? Of telt dat niet?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

jana2 schreef:Maar op het moment dat hij dan inslaat kruist hij toch de arm? Of telt dat niet?
Je moet kijken naar de richting van waaruit een weggebruiker komt - niet welke richting de weggebruiker op het kruispunt zal uit gaan - en naar de richting waarin de agent de armen strekt.
jana2
Berichten: 7
Lid geworden op: 23 mei 2008, 02:41

Bericht door jana2 »

bedankt!
Plaats reactie