Mijn drie fouten

fietser
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 feb 2008, 21:44

Mijn drie fouten

Bericht door fietser »

Vandaag geslaagd met 47 op 50. Toch nog drie foutjes gemaakt.

Je hebt veel meer tijd op het examen dan bij de proefexamens. Dat was wel fijn, maar ik begon er wel door te twijfelen. De drie fouten waren vragen die ik in eerste instantie juist had, maar nog veranderd heb.

Het is wel een heel fijn gevoel om bij bijna elke vraag te denken: ja dit weet ik, dit heb ik al eens opgelost.

Wat ik fout had, misschien heeft iemand er iets aan:

- Door het rood rijden: je rijbewijs kan onmiddelijk ingetrokken worden. Deze vraag was ik zeker tegengekomen bij de proefexamens, maar nu bedacht ik ineens dat m'n vader al eens een boete had gekregen voor door het rode licht rijden, en zijn rijbewijs niet was ingetrokken. Maar dat slaagt natuurlijk op niks.

- Een éénrichtingsstraat (staat in de tekst) met twee rijstroken. Je rijdt op de linker strook. Wat verder staat een bord einde bebouwde kom. Vraag, mag ik op deze rijstrook blijven rijden? Ik dacht ik ben nog voor het bord, dus hier wel. Maar ja, blijven rijden is natuurlijk ook na het bord.

- Deze vond ik heel verwarrend. Je ziet een foto met een verkeerslicht, en naast de weg zo'n parkeerstrook naast een witte lijn. Voor het licht staat op die plek een auto. De vraag is, mag je achter deze auto parkeren? Wat verder, een stuk achter het licht, staat een bord dat je mag parkeren, met een pijl onder, maar het bord is zodanig op de achtergrond dat je niet meer goed kan zien hoe de pijlen staan. Ik dacht dat het een dubbele pijl was, dus parkeren over langere afstand toegestaan. Dus ik dacht, ha ja, dan mag je er parkeren. Dan dacht ik, o nee, want het is voor een licht. En dan dacht ik, ja maar, is dit wel een kruispunt? Ik dacht van niet, gewoon een licht bij een overstreekplaats voor voetgangers, (ik kon het niet zo goed zien) dus ik wou m'n antwoord weer veranderen, maar toen was m'n tijd op. :-(

In ieder geval, heel erg bedankt voor de site. Ik voel me helemaal klaar om te leren rijden.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Mijn drie fouten

Bericht door Inazuma »

fietser schreef:Vandaag geslaagd met 47 op 50. Toch nog drie foutjes gemaakt.
Allez, succes met de praktijkopleiding en examen ;)
Je hebt veel meer tijd op het examen dan bij de proefexamens.
Dat was de bedoeling van Eugeen net ;)
Tussen de reacties lees je vaak dat men het echte examen makkelijker vond ...
Dat was wel fijn, maar ik begon er wel door te twijfelen. De drie fouten waren vragen die ik in eerste instantie juist had, maar nog veranderd heb.
Dat staat ook ergens op de site : je eerste gedacht is doorgaans het juiste


- Door het rood rijden: je rijbewijs kan onmiddelijk ingetrokken worden. Deze vraag was ik zeker tegengekomen bij de proefexamens, maar nu bedacht ik ineens dat m'n vader al eens een boete had gekregen voor door het rode licht rijden, en zijn rijbewijs niet was ingetrokken. Maar dat slaagt natuurlijk op niks.
Het kan - als je gestopt wordt na de overtreding is de kans vrij groot - maar voor hetzelfde geld kom je weg met een geldsom .
Plaats reactie