vraag ivm voorrang

coller
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 feb 2007, 18:28

vraag ivm voorrang

Bericht door coller »

Ik ben juist bij deze vraag


Afbeelding



de zwarte auto heeft voorrang.
En voorrang van rechts??
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Tot 1 maart 2007 heeft de ZWARTE auto voorrang.
Vanaf 1 maart 2007 heeft de WITTE auto voorrang.

De wetgeving verandert op 1 maart 2007 zoals je op de theoriepagina's van de site hebt kunnen leren.

Voorrang van rechts telde hier niet omdat de witte auto een manoeuvre deed.

In de toekomst telt hij ook niet als een fietser of bromfietser op het fietspad rijdt. Dan doet de auto weer een manoeuvre.

DENK NIET als men op het TV nieuws zegt dat de voorrang van rechts nu altijd telt, dat dat juist is.
Op het nieuws zegt men alleen de hoofdregel en niet de uitzonderingen.

Die moet je leren via de site en kennen voor GOCA
aoosterh
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 nov 2007, 11:56

Bericht door aoosterh »

Ik snap de beantwoording niet. Er is onvoldoende uitleg:

Voorrang van rechts telde hier niet omdat de witte auto een manoeuvre deed.
- Waarom is dat zo?

In de toekomst telt hij ook niet als een fietser of bromfietser op het fietspad rijdt. Dan doet de auto weer een manoeuvre.
- Waarom is dat zo?

A
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Je het een posting aangehaald van februari 2007.
Toen had de zwarte auto nog voorrang omdat de witte een manoeuvre deed.

In maart is die regel verdanderd.
Als je nu het proefexamen maakt, dan zul je zien dat niet meer de zwarte auto, maar wel de witte auto voorrang heeft.

Je moet niet meer leren waarom het vroeger anders was. Ik ga je die uitleg dus besparen om verwarring te voorkomen.
Ik kan er ook niet aan doen dat in België de regels veranderen hé.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Ik zal toch een kleine toelichting geven maar zoals Eugeen reeds aanhaalt heeft het weinig zin om verkeersregels die niet meer gelden nog uit te leggen.

Er was eens minister "het land uit" die veranderde de regel voorrang van rechts omdat hij op dit moment niets beters te doen had waarshijnlijk.

Zijn argument was dat de witte auto over het fietspad reed en dus over een gedeelte van de openbare weg reed dat niet voor hem bedoeld is, en dit werd dus een manneuvre daarna zag hij waarschijnlijk ook in dat dit pure onzin was en ging het nog maar eens veranderen.

Om het niet terug te maken zoals het oorspronkelijk was want dat zou gezichtsverlies betekenen heeft hij het nog moeilijker gemaakt.

Nu is het dus zo: als het fietspad doorloopt zoals op de foto en er komt geen fietser aan dan heeft de witte auto voorrang (zoals vroeger dus)
maar als er wel een fietser aankomt dan moet de witte auto eerst voorrang verlenen aan de fietser maar heeft nog altijd voorrang op de zwarte auto.

Tot zover de logica van onzen minister nu nog hopen dat de andere paar miljoen weggebruikers die hun rijbewijs al jaren hebben dit vanzelf rieken want anders komen er brokken van. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
aoosterh
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 nov 2007, 11:56

Bericht door aoosterh »

OK. Deze antwoorden zijn duidelijk. A.
Pj
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2007, 09:52
Locatie: L-cιту

Die Vraag

Bericht door Pj »

Had mij ook laten vangen door die vraag!

Ik ben nu die vragen goed aan het studeren! Want die vragen van de Voorang daar laat ik mij nog door vangen!

Morgen ga ik voor mijn Theorie :?
ι Ã
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Veel succes
Plaats reactie