zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Ebu26
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 mei 2019, 23:46

zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door Ebu26 »

Zegt het bord B9 Afbeelding iets over stilstaan of parkeren? Of zegt die alleen "begin voorrangsweg"?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door Inazuma »

Ebu26 schreef: 20 sep 2020, 17:45 Zegt het bord B9 Afbeelding iets over stilstaan of parkeren? Of zegt die alleen "begin voorrangsweg"?
Je mag niet parkeren op de rijbaan van een voorrangsweg buiten bebouwde kom ...
al is die doorgazans in rijstroken verdeeld, en mag je er dan ook niet parkeren.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door Benny Stinkens »

Het is een bord betreffende de voorrang en deze zeggen niets over stilstaan of parkeren. :idea:

Maar er is wel een verkeersregel die daar iets over zegt:
Artikel 25. Parkeerverbod
8° buiten de bebouwde kommen op de rijbaan van een openbare weg waarop het verkeersbord B9 is aangebracht;
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Ebu26
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 mei 2019, 23:46

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door Ebu26 »

Inazuma schreef: 20 sep 2020, 17:53 Je mag niet parkeren op de rijbaan van een voorrangsweg buiten bebouwde kom ...
Benny Stinkens schreef: 20 sep 2020, 18:03 Maar er is wel een verkeersregel die daar iets over zegt:
Artikel 25. Parkeerverbod
8° buiten de bebouwde kommen op de rijbaan van een openbare weg waarop het verkeersbord B9 is aangebracht;
Ik wist al dat je dan niet mag parkeren, maar ik wist niet dat het bord B9 iets te maken had met parkeren of stilstaan, ik dacht dat het alleen begin voorrangsweg aangeeft. ik heb daardoor op de oefensite van de VAB de vraag in bijlage fout beantwoord. :x

[De extensie png is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

Ik heb hier daarom het laatste antwoord geselecteerd maar blijkbaar is die fout...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door GRO »

Die vraag is fout geformuleerd.
Ze zou beter zijn:
"Wat weet je i.v.m. stilstaan en parkeren zodra je buiten een bebouwde kom voorbij dit bord bent gereden."

Ik zal Epyc verwittigen dat ze die vraag beter aanpassen.
Ebu26
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 mei 2019, 23:46

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door Ebu26 »

GRO schreef: 20 sep 2020, 18:49 Die vraag is fout geformuleerd.
Ze zou beter zijn:
"Wat weet je i.v.m. stilstaan en parkeren zodra je buiten een bebouwde kom voorbij dit bord bent gereden."

Ik zal Epyc verwittigen dat ze die vraag beter aanpassen.
Ah ok, en stuur ze liefst ook een link naar deze vraag zodat ze meer context hebben.
trouwens wat is Epyc?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door Inazuma »

Op de foto van VAB is er eender hoe ook al parkeerverbod wegens rijbaan verdeeld in rijstroken ...

Een voorrangsweg zonder rijstroken ga je tegenwoordig ver moeten zoeken denk ik ...
Ebu26
Berichten: 144
Lid geworden op: 19 mei 2019, 23:46

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door Ebu26 »

Inazuma schreef: 21 sep 2020, 09:56 Op de foto van VAB is er eender hoe ook al parkeerverbod wegens rijbaan verdeeld in rijstroken ...

Een voorrangsweg zonder rijstroken ga je tegenwoordig ver moeten zoeken denk ik ...
Oei, Ik heb hier helemaal niet aan gedacht :shock:
Dus op de voorrangsweg in de foto mocht ik ook niet parkeren als het binnen de bebouwde kom was omdat het verdeeld is in rijstroken? Mogen we dan alleen parkeren op voorrangswegen die niet verdeeld zijn in rijstroken?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door Inazuma »

Ebu26 schreef: 21 sep 2020, 13:56
Inazuma schreef: 21 sep 2020, 09:56 Op de foto van VAB is er eender hoe ook al parkeerverbod wegens rijbaan verdeeld in rijstroken ...

Een voorrangsweg zonder rijstroken ga je tegenwoordig ver moeten zoeken denk ik ...
Oei, Ik heb hier helemaal niet aan gedacht :shock:
Dus op de voorrangsweg in de foto mocht ik ook niet parkeren als het binnen de bebouwde kom was omdat het verdeeld is in rijstroken? Mogen we dan alleen parkeren op voorrangswegen die niet verdeeld zijn in rijstroken?
Je mag nooit parkeren op een rijbaan verdeeld in rijstroken

En nooit parkeren op de rijbaan van een voorrangsweg buiten de bebouwde kom (mag wel buiten de rijbaan)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: zegt bord B9 (voorrangsweg) iets over stilstaan of parkeren?

Bericht door GRO »

Trouwens wat is Epyc?
De firma die die site maakt

Als je nog vragen over, of problemen met vragen op de VAB site hebt, neem dan contact op met hen. Dit is eigenlijk het GRO forum.
Plaats reactie