Rijbewijs A - Vraag 1791

EwoudVL
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2019, 20:38

Rijbewijs A - Vraag 1791

Bericht door EwoudVL »

In het proefexamen werd er gevraagd waar een motorfiets het beste rijdt op "deze bolle kasseiweg". Op de foto zag ik namelijk dat het droog weer was, dus antwoord ik links. Het juiste antwoord zou "in het midden" zijn, wat mij verbaasde. In de theorie staat dat er bij droog weer best in de sporen wordt gereden (links/rechts denk ik dan) en bij een nat wegdek in het midden.

Op deze foto zijn er niet echt sporen te zien, dus lijkt het mij logischer om links te rijden. Ik begrijp dus niet goed waarom hier in het midden moet gereden worden.

[De extensie png is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijbewijs A - Vraag 1791

Bericht door GRO »

De vraag gaat over een bolle kasseiweg.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Rijbewijs A - Vraag 1791

Bericht door Stefan Peeters »

Rij binnenkort dan maar eens met een motorfiets over een natte bolle kasseiweg. Dan weet je direct waarom je best in het midden rijdt.

Overigens: hoe kom je bij links? 🤔
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
EwoudVL
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jan 2019, 20:38

Re: Rijbewijs A - Vraag 1791

Bericht door EwoudVL »

Ik heb nog geen ervaring met een motorfiets/brommer, ik hoop dat binnenkort snel te veranderen. :D
Onderstaande screenshot komt van de theorie, daarin wordt vermeld enkel bij nat weer in het midden en bij droog weer in de sporen. Sporen van een auto heb je meestal links en rechts, dus leek links mij logisch aangezien je zoveel mogelijk op 2/3 van de rijbaan moet rijden.

[De extensie png is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

Plaats reactie