985

esile
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2019, 11:26

985

Bericht door esile »

ik snap vraag 985 niet zo goed ivm voorrang van rechts in een zone 30.
mag ik hier aub iets meer uitleg over?

Bedankt,
Elise
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: 985

Bericht door Jozef »

Afbeelding

De vraag luidt:

In een zone 30 geldt overal de voorrang van rechts.
A. Juist.
B. Niet juist.

Juist = B


Het is inderdaad niet juist dat in een zone 30 overal de voorrang van rechts zou gelden. Er kunnen in een zone 30 even goed als elders kruispunten voorkomen waar de voorrang van rechts niet geldt, doch de voorrang door verkeersborden geregeld wordt.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 985

Bericht door Inazuma »

esile schreef: 04 jan 2019, 11:34 ik snap vraag 985 niet zo goed ivm voorrang van rechts in een zone 30.
Toen de dieren nog spraken en je regelmatig al eens moest stoppen voor een overstekende dino, moest een gemeente om een zone 30 te mogen invoeren, daarbinnen overal de voorrang van rechts toepassen.
Of heel braaf & gemotiveerd vràgen aan de federale overheid om aub bij hoge uitzondering een uitzondering op de voorrang van rechts te mogen invoeren op 1 of een zeer klein aantal kruispunten ...


De dino's zijn uitgestorven, de beesten praten ook niet meer, en die koppeling tussen Zone 30 en voorrang van rechts is ook al jàren afgeschaft, maar ...

Bij nogal wat mensen - meestal oudere, zo rond een typische begeleiders-leeftijd - leeft nog steeds het foute idee dat in een zone 30 overal voorrang van rechts geldt ... :?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 985

Bericht door Benny Stinkens »

Inazuma schreef: 04 jan 2019, 20:23 Bij nogal wat mensen - meestal oudere, zo rond een typische begeleiders-leeftijd - leeft nog steeds het foute idee dat in een zone 30 overal voorrang van rechts geldt ... :?
Er bestaat ook generatie van mensen die zelfs niet weten wat voorrang van rechts eigenlijk is. :wink:
Zij leefden nog in de tijd dat het foute idee bestond dat een bredere weg automatisch voorrang had op een smallere weg :roll:

Dat was in de tijd dat de mensen nog spraken, want nu gaat alles via de gsm :mrgreen:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 985

Bericht door Inazuma »

:lol:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: 985

Bericht door Jozef »

Inazuma schreef: 04 jan 2019, 20:23de beesten praten ook niet meer
Als ik sommige mensen hoor praten, ben ik daar nog niet zo zeker van.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: 985

Bericht door Jozef »

Benny Stinkens schreef: 05 jan 2019, 07:32 Dat was in de tijd dat de mensen nog spraken, want nu gaat alles via de gsm :mrgreen:
En dan nog niet via telefonie met de GSM, doch via SMS. Mensen schrijven 10 minuten SMSjes om minder mede te delen dan ze op 1 minuut telefonisch en met meer feedback zouden kunnen mededelen. De kwaliteit van de communicatie gaat er alleen maar op achteruit.
Plaats reactie