vraag 12312

Alix
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 aug 2018, 13:02

vraag 12312

Bericht door Alix »

Hallo, ik heb een proefexamen gedaan en had 1 fout, namelijk vraag 12312. Zou ik een beetje meer uitleg mogen krijgen bij deze vraag want ik snap het nog steeds niet (ook na de uitleg die eronder stond)?
Alvast bedankt!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: vraag 12312

Bericht door Jozef »

Er zijn twee voorwaarden opdat het links inhalen verboden zou zijn:
  1. De auto wil één van de volgende voertuigen inhalen: een gespan, een tweewielig motorvoertuig of een voertuig met meer dan twee wielen. Aan deze voorwaarde is voldaan: de auto wil een tweewielig motorvoertuig inhalen, in dit geval een motorfiets.
  2. Het door de auto ingehaalde voertuig (een motorfiets) is zelf een ANDER VOERTUIG dan een fiets, een tweewielige bromfiets of tweewielige motorfiets aan het inhalen. De door de auto ingehaalde motorfiets haalt zelf een motorfiets in. Dat is dus geen ANDER VOERTUIG dan een fiets, een tweewielige bromfiets of tweewielige motorfiets. Aan deze voorwaarde is dus niet voldaan.
Vermits slechts aan één van de voorwaarden voldaan is, is het inhalen niet verboden.

Laat het gerust weten als het nog niet helemaal duidelijk is, dan leggen we het nog eens op een andere manier uit. :wink:

Terloops: een motorfiets met een zijspan (side car) blijft een tweewielige motorfiets, het steunwiel van het zijspan telt niet mee.
Plaats reactie