Pagina 1 van 1

565

Geplaatst: 09 aug 2018, 19:44
door YbbeDecan
de auto komt hier van op een aardeweg die de laatste paar meter is verhard of een eigendom. Dan moet die toch voorrang verlenen? Ook gebeurt het heel vaak dat de vrachtwagen 'gebruik maakt' van de voorrang van de fietser en terwijl doorrijdt. :?: :?:

Re: 565

Geplaatst: 09 aug 2018, 20:40
door Inazuma
YbbeDecan schreef: 09 aug 2018, 19:44 de auto komt hier van op een aardeweg die de laatste paar meter is verhard of een eigendom. Dan moet die toch voorrang verlenen?
Een eigendom verlaten is een manoeuvre :arrow: voorrang verlenen


Als je uit een aardeweg komt die slechts aan de aansluiting met de andere weg verhard is, moet je voorrang verlenen.

Een aardeweg die al een eind verhard is voor je aan het kruispunt komt, is daar dus geen aardeweg meer


2.6. "Aardeweg" : een openbare weg die breder is dan een pad en die niet voor het voertuigenverkeer in het algemeen is ingericht.

De aardeweg verliest zijn hoedanigheid niet zo hij enkel bij zijn aansluiting met een andere openbare weg het uitzicht van een rijbaan heeft.

Re: 565

Geplaatst: 09 aug 2018, 22:24
door Benny Stinkens
Bij deze vraag gaat het niet over een aardeweg :idea:

Afbeelding

Re: 565

Geplaatst: 14 aug 2018, 01:33
door Inazuma
Zonder zichtbare of vermelde borden:
kruispunt met voorrang van rechts

:arrow: aangepast tov de fietser doordat die op een fietspad rijdt en daardoor voorrang heeft op de personenauto hoewel die van rechts komt

:arrow: de vrachtwagen moet echter voorrang verlenen aan de personenauto die van rechts komt


Hier zie je het absurde van die maatregel ...

Re: 565

Geplaatst: 14 aug 2018, 11:47
door GRO
ybbedecan schreef:de auto komt hier van op een aardeweg die de laatste paar meter is verhard of een eigendom.
Jij ziet op de afbeelding zaken die er niet te zien zijn.
Waar zie jij die aardeweg? Dit is een kasseiweg.

Re: 565

Geplaatst: 14 aug 2018, 18:16
door Jozef
Inazuma schreef: 14 aug 2018, 01:33 Hier zie je het absurde van die maatregel ...
Ik vind het sowieso absurd dat die vrachtwagen moet vertragen en zo nodig stoppen om voorrang te verlenen aan die wagen, welke hoe dan ook sterk moet vertragen om naar inks of naar rechts af te slaan, en in dit geval zelfs moet stoppen om de fietser voorrang te verlenen.

Men eist van de autoconstructeurs het onmogelijke opdat hun wagens toch nog maar 0,1 l op 100 km minder zou verbruiken, maar de wegcode zorgt ervoor dat die vrachtwagen hier een absurde hoeveelheid brandstof verbruikt als hij moet vertragen en weer versnellen.