Vraag 2315

viktorcockx
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mar 2018, 22:28

Vraag 2315

Bericht door viktorcockx »

Je mag uberhaupt niet zonder begeleider rijden tenzij je 20 uur les hebt gevolgd en 18 jaar bent. Dit is een zeer dubbelzinnige vraag.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag 2315

Bericht door de rijprof »

Mag je tijdens de leerperiode (L) met een auto op een autosnelweg rijden?

A/ Ja.
B/ Ja, enkel met een begeleider.
C/ Neen.
Dit is een zeer dubbelzinnige vraag.
Daarom is het antwoord zeer eenvoudig :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Vraag 2315

Bericht door Jozef »

de rijprof schreef: 23 mar 2018, 18:29 Daarom is het antwoord zeer eenvoudig :wink:
Inderdaad.

Je mag op een autosnelweg rijden, ongeacht of je al dan niet in je leerperiode (L) bent en of je al dan niet een begeleider aan boord hebt.

De vraag is niet dubbelzinnig, je zou het hooguit een strikvraag kunnen noemen. Het gebeurt wel meer dat er in een vraag gegevens medegedeeld worden die geen invloed hebben op het juiste antwoord. Laat je daardoor niet misleiden, zorg dat je zeker van je stuk bent.

Het is alsof ik jou zou zeggen: "Ik heb schoenmaat 42, en 5 jaar geleden was ik 60 jaar. Hoe oud ben ik nu?" Die schoenmaat heeft daarmee uiteraard niets te maken.

Overigens kan de vraag wel nuttig zijn. Toen ik 47 jaar geleden mijn "leervergunning" kreeg (wat nu het voorlopig rijbewijs is), mocht ik nergens sneller dan 70 km/h rijden en niet op de autosnelwegen rijden. Stel dat ik jou begeleider zou zijn en jou zou zeggen dat je niet op de autosnelwegen mag rijden. Dan moet je mij weten te zeggen: "Bompa, als jij het zegt, dan zal dat wellicht zo wel geweest zijn toen jij 18 was, maar dat is dan ook al héél lang geleden".
anuborde
Berichten: 29
Lid geworden op: 19 mar 2018, 10:01

Re: Vraag 2315

Bericht door anuborde »

So , here answer is Yes, with Superviser ( option B) is the right answer?

When we have provisonal license then we can go to motorway but when learning period then only with superviser. Am I right?

Regards,
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 2315

Bericht door GRO »

The correct answer is YES (option A).
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Vraag 2315

Bericht door Jozef »

anuborde schreef: 28 mar 2018, 13:11When we have provisonal license then we can go to motorway but when learning period then only with superviser. Am I right?
No, you aren't right, you are wrong.

As soon as you have a provisional license, you may drive on motorways, whether or not you need a supervisor to drive somewhere.
Plaats reactie