Vraag 463

Cecemellius
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2017, 17:55

Vraag 463

Bericht door Cecemellius »

Afbeelding
De bestuurder van de bruine auto wil het kruispunt oprijden.
Moet hij rekening houden met het rode licht?
Ik antwoordde 'ja' op deze vraag. Het programma rekende dit fout, omdat je geen rekening moet houden met verkeerslichten die enkel links van je staan. Er stond echter in de vraag dat de bruine auto het kruispunt wilde oprijden, in tegenstelling tot wat de pijl in de afbeelding aangaf, dus de bestuurder moet wel degelijk rekening houden met het rode licht. Als hij de pijl volgt, rijdt hij immers niet op het kruispunt.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 463

Bericht door Rafael »

De bestuurder volgt het aangegeven traject en moet bijgevolg geen rekening houden met de verkeerslichten.

Waar rijdt hij dan wel op als hij de pijl volgt, volgens jou?
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen.
Cecemellius
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 sep 2017, 17:55

Re: Vraag 463

Bericht door Cecemellius »

Rafael schreef: 03 sep 2017, 20:34 De bestuurder volgt het aangegeven traject en moet bijgevolg geen rekening houden met de verkeerslichten.

Waar rijdt hij dan wel op als hij de pijl volgt, volgens jou?
2.9. "Kruispunt" : de plaats waar twee of meer openbare wegen samenlopen.
Ik heb het eens opgezocht en als hij de pijl volgt, rijdt hij ook een kruispunt op. In de cursus staat voor zover ik weet echter nergens een definitie van kruispunt, dus iemand die de zin leest zal bij een kruispunt altijd denken aan letterlijk een kruisvorm, in plaats van aan een T-kruispunt. Als je echt weet wat een kruispunt is, kun je dit wel weten, maar het is nog altijd de bedoeling dat je weet wat je moet doen als er zich enkel links van je een verkeerslicht bevindt, dus de vragen moeten ook zo goed mogelijk gesteld worden, alsof we daadwerkelijk op de weg deze situatie meemaken. Daar gaat het immers over.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 463

Bericht door Rafael »

De vraag is duidelijk met een pijl op de afbeelding. Staat zelfs letterlijk met een foto in de theorie van les 18. Ook in les 19 gaat het over T vormige kruispunten.
Plaats reactie