Vraag 2073

caroline2359
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2016, 15:41

Vraag 2073

Bericht door caroline2359 »

De vraag is wie er het laatste op het kruispunt op mag, de agent regelt het verkeer dus gelden de borden niet.
Normaal gezien moet de auto B dan toch als laatste op het kruispunt rijden omdat deze met de rug naar de richting van de agent staat?

Ik snap niet waarom de bromfietser als laatste pas op het kruispunt zou mogen, kan iemand mij dit uitleggen of is dit een fout in de vraag zelf? Ik zou dit toch graag willen weten aangezien ik morgen mijn examen mag gaan afleggen.

Alvast bedankt,
Caroline
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 2073

Bericht door Rafael »

B mag het kruispunt niet op zolang de agent zo staat...
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Vraag 2073

Bericht door bert.covens »

Hoe is de vraag precies gesteld ? Want ...
Rafael schreef:B mag het kruispunt niet op zolang de agent zo staat...
Dat schrijft topicstarter zélf namelijk ook :
caroline2359 schreef:De vraag is wie er het laatste op het kruispunt op mag, de agent regelt het verkeer dus gelden de borden niet.
Normaal gezien moet de auto B dan toch als laatste op het kruispunt rijden omdat deze met de rug naar de richting van de agent staat?

Ik snap niet waarom de bromfietser als laatste pas op het kruispunt zou mogen, kan iemand mij dit uitleggen of is dit een fout in de vraag zelf? Ik zou dit toch graag willen weten aangezien ik morgen mijn examen mag gaan afleggen.

Alvast bedankt,
Caroline
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Re: Vraag 2073

Bericht door Rafael »

De vraag is wie het laatste het kruispunt op mag. De agent verbiedt de wagen het kruispunt op te rijden, dus in de gegeven/afgebeelde situatie kan de wagen niet als laatste op het kruispunt komen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 2073

Bericht door GRO »

Wie moet als laatste dit kruispunt oprijden?
A/ De bromfiets.
B/ Auto B.
C/ Fietser.
Afbeelding

Antw: De bromfietser.
Auto B mag helemaal het kruispunt niet prijden, maar moet stoppen en blijven staan.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Vraag 2073

Bericht door bert.covens »

Rafael schreef:De vraag is wie het laatste het kruispunt op mag. De agent verbiedt de wagen het kruispunt op te rijden, dus in de gegeven/afgebeelde situatie kan de wagen niet als laatste op het kruispunt komen.
Topicstarter heeft dus gewoon iets verder doorgeredeneerd, en de vraag is niet eens zo gek. 't Is maar gewoon hoe je het bekijkt.

Afbeelding

Aangezien auto B éérst zal moeten wachten tot de agent het verkeer in zijn rijrichting openstelt, zal hij ook de laatste zijn die het kruispunt mag oprijden. De fietser en de bromfietser mogen beiden het kruispunt immers NU al oprijden.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vraag 2073

Bericht door Benny Stinkens »

Ik zou hier ook geantwoord hebben dat auto B als laatste op het kruispunt zou mogen rijden. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Vraag 2073

Bericht door de rijprof »

Ik volg ook de redenering van Bert en Benny. Die agent zal toch niet eeuwig het dwarsverkeer tegen houden :)
Nadat fiets en bromfiets weg zijn en de agent de rijrichting openstelt, zal auto B als laatste het kruispunt oprijden.

Een beetje een dubbelzinnige vraag...
Suggestie: Wie mag op dit ogenblik, rekening houdend met de agent, als laatste het kruispunt oprijden?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
phil
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jul 2017, 12:08
Locatie: Brugge

Re: Vraag 2073

Bericht door phil »

Bijna vier jaar later en vraag is nog steeds niet aangepast.

Klopt ook niet want, de agent regelt het verkeer dus auto B zal idd als laatste moeten op het kruispunt komen.

Als uw antwoord 'de bromfietser' is - dan houdt dat in dat Auto B vertrokken is voor de bromfietser, want er staan 3 weggebruikers afgebeeld.

Maar goed, logisch redeneren is niet voor iedereen weggelegd. :lol:
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vraag 2073

Bericht door GRO »

Ik heb de vraag wat aangepast.
Plaats reactie