A3 afgelegt in examencentrum Moorsele

MelxJaecy
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2013, 16:04

A3 afgelegt in examencentrum Moorsele

Bericht door MelxJaecy »

Ik heb geleerd uit boek en via deze site. Had de dag voor mijn eerste keer dat ik ging ook nog een smsje gestuurd voor de proefexamens. Ik dacht er direct voor te slagen aangezien ik goede punten had op de site en deze vragen en fotos zeer duidelijk waren. Omdat mijn zus dit ook gedaan had en naar Moorsele was geweest ben ik daar ook naartoe gegaan...
Maar wat blijkt als ik toekom: zeer onduidelijke foto's. Ik had toen 32/40 en was er dus niet door( moest 33/40 hebben). Zat soms zelfs 2x dezelfde vraag in. Ik wacht dus enkele weken en studeer nog eens uit boek.
Ik ging vandaag voor de tweede keer. Had weer zulke onduidelijke foto's. En heb twee vragen dat ze fout rekenden terwijl ik bijna zeker ben dat ik het juist had:

- Bij een ongeval met alleen stoffelijke schade, kunnen anderen je rijbewijs dan vragen?
Ik zei neen (want ik dacht dat enkel de politie of bevoegde personen dat mogen) maar volgens examencentrum mocht dit wel...

- Ik kreeg een foto waarbij de politieagent verticaal voor me staat, je ziet echt niet of deze zijn armen uitstrekt of niet... Ik dacht dat zijn armen uitgestrekt waren omdat ik zijn handen niet naast hem zag. Ik zeg dat je moet stoppen en niet links afmag omdat hij zijn armen uitstrekt en ze zeggen dat dat wel mag...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: A3 afgelegt in examencentrum Moorsele

Bericht door GRO »

- Bij een ongeval met alleen stoffelijke schade, kunnen anderen je rijbewijs dan vragen?
Ik zei neen (want ik dacht dat enkel de politie of bevoegde personen dat mogen) maar volgens examencentrum mocht dit wel...
Als jij zo antwoordt en je denkt dan ook nog dat je zo juist antwoordt, dan kan je natuurlijk zeggen dat het examencentrum fouten maakt.
Maar jij bent fout. Vanaf 15 jaar moet je bij een ongeval je identiteitskaart tonen als een andere betrokkene erom vraagt.

Dat wordt toch heel duidelijk gezegd in het filmpje op onze theoriepagina's van A3.
http://www.gratisrijbewijsonline.be/rij ... deel27.htm

En dat staat ook nog eens getypt op onze theoriepagina:
"Je moet trouwens steeds ter plaatse blijven als je betrokken bent bij een ongeval en vanaf 15 jaar ben je verplicht om je identiteitskaart te tonen, als een van de betrokkenen erom vraagt."
Ik kreeg een foto waarbij de politieagent verticaal voor me staat, je ziet echt niet of deze zijn armen uitstrekt of niet... Ik dacht dat zijn armen uitgestrekt waren
Als je niet ziet dat een agent zijn armen verticaal houdt, moet je niet denken dat hij dat doet.
Je moet enkel rekening houden met wat je ziet.
Ik heb geleerd uit boek en via deze site.
Je hebt misschien wel een boek vast gehad.
Maar geleerd via de site ???????
Als iets op de site in een film gezegd en getoond wordt en het wordt daarna nog eens geschreven en je weet het dan niet, dan vraag ik mij of of je serieus via de site de theorie geleerd hebt.
Zat soms zelfs 2x dezelfde vraag in.
Onmogelijk.
Vragen kunnen wel op elkaar lijken als je de theorie niet grondig kent.


Boek opzij leggen.
Theorie op onze site doornemen.
Proefexamens maken.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: A3 afgelegt in examencentrum Moorsele

Bericht door bert.covens »

Als je niet ziet dat een agent zijn armen verticaal houdt, moet je niet denken dat hij dat doet.
Je moet enkel rekening houden met wat je ziet.
:roll:

Een agent die beide handen verticaal uitstrekt? Daar klopt wellicht iets niet .....

:arrow: ofwel 1 arm verticaal gestrekt. Dwz: elke weggebruiker moet stoppen, en wie zich al op het kpt bevindt, moet dit kpt vrijmaken.
:arrow: ofwel beide armen horizontaal gestrekt (of toch minstens 1 van beide). Wie de (langs)richting van de armen rijdt, mag doorrijden. Wie die armen dwarst, moet stoppen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie