proefexamen B reeks K vraag 20

sal
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013, 19:52

proefexamen B reeks K vraag 20

Bericht door sal »

De vrachtauto rijdt 80 km/uur.
Mag de bestuurder van de personenauto hem inhalen?

A/ Neen.
B/ Ja.

het antwoord ja volgens de site
ik snap dit niet goed aangezien er ook een bord is dat zegt dat personen outos maximum 80km/u mogen rijden,.
wat zie ik niet juist waardoor ik niet begrijp dat het antwoord ja is?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: proefexamen B reeks K vraag 20

Bericht door Wouter »

Onder het bord "80" hangt een onderbord "+3,5 T". Dit wil zeggen dat het bovenste bord (de snelheidsbeperking dus), enkel geldig is voor voertuigen met een M.T.M. van méér dan 3,5 ton. De bestuurder van een personenwagen moet dus GEEN rekening houden met dit bord. Voor hem gelden de overige snelheidsregels, hij mag hier dus 90.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: proefexamen B reeks K vraag 20

Bericht door Benny Stinkens »

Ergens klopt er toch iets niet met deze vraag, want volgens mij moet dan op het onderbord +3,5 ton staan en niet alleen maar 3,5 ton. :idea:

@Sal,
We gaan even overleggen. Even geduld dus :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: proefexamen B reeks K vraag 20

Bericht door Benny Stinkens »

Blijkbaar is er niets aan de hand met deze vraag.
Ik dacht dat er een + op het onderbord moest staan, maar dit is niet waar. :oops:
C43. Vanaf het verkeersbord tot het volgend kruispunt, verbod te rijden met een grotere snelheid dan deze die is aangeduid.
- De vermelding "km" op het verkeersbord is facultatief.
- Wanneer op een onderbord een bepaalde massa is aangeduid, is het verbod slechts van toepassing op voertuigen waarvan de maximale toegelaten massa hoger is dan de aangeduide.Het verkeersbord C43 met de vermelding 30 km per uur, geplaatst boven het verkeersbord F1 is van toepassing op alle openbare wegen binnen de bebouwde kom.
Na ons overleg, heb ik dus ook weer iets bijgeleerd. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
sal
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 feb 2013, 19:52

Re: proefexamen B reeks K vraag 20

Bericht door sal »

dankjewel! :)
ook iets bijgeleerd nu :)
morgen gaak ik ervoor en doe ik de theorie! stressssssssssss!
Plaats reactie