over sommige examenvragen geen leerstof?

chris200011
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2011, 15:33

over sommige examenvragen geen leerstof?

Bericht door chris200011 »

Als ik examenvragen fout heb beantwoord ga ik meestal op zoek naar het juiste antwoord in de leerstof. Van sommige vagen vind ik echter niks terug. Zo wordt de combinatie verkeersbord met onderbord uit vraag 447 (random vragen proefexamen B) volgens mij nergens behandeld. Ik had dan ook foutief C geantwoord.
Ook het bord op de afbeelding in bijlage staat volgens mij nergens in de leerstof. Of heb ik nu zo slecht gekeken?

Iets anders ivm de proefexamens: de Ja/nee-knoppen worden daar niet gebruikt en staan daar dus eigenlijk voor niks, in tegenstelling tot de oefenvragen. Kunnen die daar weggelaten worden? Heb me daar bij ja/nee-vragen op de proefexamens al vaak in vergist... Of worden die tijdens het theorie-examen ook gebruikt?

Voor de rest: uitstekende site om de theorie te leren! Mijn complimenten voor het vele werk!

Alvast bedankt,
Chris
Bijlagen

[De extensie png is uitgeschakeld en kan niet langer worden weergegeven.]

bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: over sommige examenvragen geen leerstof?

Bericht door bert.covens »

chris200011 schreef:Als ik examenvragen fout heb beantwoord ga ik meestal op zoek naar het juiste antwoord in de leerstof. Van sommige vagen vind ik echter niks terug. Zo wordt de combinatie verkeersbord met onderbord uit vraag 447 (random vragen proefexamen B) volgens mij nergens behandeld. Ik had dan ook foutief C geantwoord.
De theorie over de gevaarsborden vind je nochtans >>> hier.

Algemeen: een gevaarsbord wordt (in de regel) op 150 m VOOR de gevaarlijke plaats aangebracht. Is het niet mogelijk, om een gevaarsbord op ongeveer 150 m voor de gevaarlijke plaats aan te brengen, dan plaatst men het gevaarsbord, met daaronder het volgende onderbordje:

Afbeelding.

Niet verwarren met dit onderbordje, dat de lengte van een gevaarlijk gedeelte van de openbare weg aangeduidt:

Afbeelding.


Vraag 447:
*********
Afbeelding

Dan weet je dus in 1 oogopslag dat er na 150 meter, een aantal verhoogde inrichtingen liggen over een afstand van 250 meter.
chris200011 schreef:Ook het bord op de afbeelding in bijlage staat volgens mij nergens in de leerstof. Of heb ik nu zo slecht gekeken?
Ja, dat staat ook op de site, meer bepaald >>> hier :
Een onderbord mag de verkeersborden B1, B3, B5, B7 en B15 aanvullen om het tracé van de weg aan te duiden waarop de bestuurders aan het volgend kruispunt voorrang hebben.
Daarmee bedoelen we dus dit bordje:

Afbeelding
chris200011 schreef:Iets anders ivm de proefexamens: de Ja/nee-knoppen worden daar niet gebruikt en staan daar dus eigenlijk voor niks, in tegenstelling tot de oefenvragen. Kunnen die daar weggelaten worden? Heb me daar bij ja/nee-vragen op de proefexamens al vaak in vergist... Of worden die tijdens het theorie-examen ook gebruikt?
Neen. De antwoorden worden op het echte theorie-examen gevraagd volgens multiple-choice, maar dan A/B, ofwel A/B/C.

Wat wel kan, is dat de antwoorden als volgt geformuleerd worden:

A: Ja, altijd
B: Neen, nooit
C: Ja, op voorwaarde dat ....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
chris200011
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2011, 15:33

Re: over sommige examenvragen geen leerstof?

Bericht door chris200011 »

Wat die onderborden betreft: dat wist ik al en staat zo ook duidelijk in de theorie. Ik kan echter nergens vinden of zo'n onderbord met pijltjes betrekking heeft op verschillende verhoogde inrichtingen verspreid over bijvoorbeeld 200m in plaats van 1 verhoogde inrichting van 200m lang.
chris200011
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 dec 2011, 15:33

Re: over sommige examenvragen geen leerstof?

Bericht door chris200011 »

bert.covens schreef:
chris200011 schreef:Ook het bord op de afbeelding in bijlage staat volgens mij nergens in de leerstof. Of heb ik nu zo slecht gekeken?
Ja, dat staat ook op de site, meer bepaald >>> hier :
Een onderbord mag de verkeersborden B1, B3, B5, B7 en B15 aanvullen om het tracé van de weg aan te duiden waarop de bestuurders aan het volgend kruispunt voorrang hebben.
Daarmee bedoelen we dus dit bordje:

Afbeelding
Een afbeelding van dat bord zou daar wel mogen vind ik ter verduidelijking. Ik wist niet dat het op dat bord sloeg, en je leest er ook zo overheen. Ik wist zelfs niet dat het een onderbord was, dacht dat het een aanwijzingsbord was.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: over sommige examenvragen geen leerstof?

Bericht door GRO »

Beste,

Onze cursus is zo gemaakt dat je zaken leert door de theorie te lezen, door oefenvragen te maken en proefexamens te maken.
Soms leer je iets bij of ontdek je iets via een oefenvraag, dat evenwel niet expliciet in de theorie staat.
Het belangrijkste is dat je uiteindelijk alles kent.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: over sommige examenvragen geen leerstof?

Bericht door GRO »

Kunnen die daar weggelaten worden? Heb me daar bij ja/nee-vragen op de proefexamens al vaak in vergist... Of worden die tijdens het theorie-examen ook gebruikt?
Voorlopig worden in Belgie tijdens de examens geen JA/NEEN vragen gesteld. Maar dat kan veranderen.
Als in een antwoord als keuzemogelijkheid staat:
A: JA
B: NEEN
dan moet je op A of B klikken en niet op JA of NEEN.
Plaats reactie