Vreemde vragen

LighScan
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2010, 17:07
Locatie: Hoboken (Antwerpen)

Vreemde vragen

Bericht door LighScan »

Voor het eerst ben ik vrij zelfzeker dat een examen goed gaat lukken. Ik ben ondertussen zo'n 4 dagen alles aan't instuderen voor een A3 examen. Ik heb reeds ontelbare keren het gewone test-examen op deze site afgelegd (meeste en vooral de laatste keren er steeds door) en ook de "reeks-per-reeks" examens gaan erg goed.


Toch zijn er 3 vragen waar ik niet echt aan uit kan. Ik heb ze opgezocht bij de Theorie-lessen op deze website, maar deze geven mij eigenlijk geen antwoord dat voor mij voldoet.

Dit is de eerste:
Afbeelding
Deze vraag lijkt mij echt wel voor interpretatie vatbaar. Ik hoop dat ze een dergelijke vraag dus niet op het examen gaan stellen.
Uiteraard kan je extra gas geven (is dit juist aan te raden) als het om kleinere takken gaat. Maar als het een dikkere tak is die mijn rijbaan in beslag neemt, ga ik heus mijn nek niet breken door extra gas te geven in de *hoop* dat ik er dan *misschien* veilig over geraak. Noch wil ik met zo'n manoeuvre mijn brommer beschadigen. Maar, is dit nog steeds "aangeraden bij wet" om toch extra gas bij te geven? Hoop van niet. :roll:

Vraag 2:
Afbeelding
Ik wist niet dat je tegen de arm van een agent mocht rijden. :lol:
Om even meer serieus te zijn: klopt dit echt? In mijn - wellicht domme - mening mag de brommer enkel naar rechts of rechtdoor rijden als de agent op zo'n positie staat. Is dit een foute instelling van me?

De laatste vraag is niet echt fout, en er valt ook niet over te twijfelen. En juist dat laatste is wat deze vraag best wel grappig maakt, zo'n vragen mogen ze me veel stellen morgen op het examen. :mrgreen:
Afbeelding
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Vreemde vragen

Bericht door Stefan Peeters »

LighScan schreef:Uiteraard kan je extra gas geven (is dit juist aan te raden) als het om kleinere takken gaat. Maar als het een dikkere tak is die mijn rijbaan in beslag neemt, ga ik heus mijn nek niet breken door extra gas te geven in de *hoop* dat ik er dan *misschien* veilig over geraak. Noch wil ik met zo'n manoeuvre mijn brommer beschadigen. Maar, is dit nog steeds "aangeraden bij wet" om toch extra gas bij te geven? Hoop van niet. :roll:
Er is hier helemaal niets "aangeraden bij wet".
Dit heeft te maken met de rijtechniek van een brom- of motorfiets.
Wanneer je voor een dikke tak gaat remmen, ga je met het volle gewicht van je bromfiets op je voorwiel over die tak rijden.
Meer kans om tegen de vlakte te gaan, en om je bromfiets te beschadigen, dan wanneer je extra gas geeft en het gewicht naar achter verplaatst.
LighScan schreef:Om even meer serieus te zijn: klopt dit echt? In mijn - wellicht domme - mening mag de brommer enkel naar rechts of rechtdoor rijden als de agent op zo'n positie staat. Is dit een foute instelling van me?
Je kan die agent vergelijken met een groen verkeerslicht.
Wanneer je dat voorbijrijdt mag je daar toch ook links afslaan?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Vreemde vragen

Bericht door GRO »

Vraag 1

Een van de mogelijke examenvragen. Zit ergens in een reeks.
Op het examen dus gewoon antwoorden: gas bijgeven.

Vraag 2
Om even meer serieus te zijn: klopt dit echt? In mijn - wellicht domme - mening mag de brommer enkel naar rechts of rechtdoor rijden als de agent op zo'n positie staat. Is dit een foute instelling van me?
Waar haal jij in godsnaam dat die bromfiets enkel rechtdoor of naar rechts zou mogen rijden. Belangrijk is de theorie ook goed door te nemen en niet enkel proefexamens te maken, want jouw versie van de regel staat nergens zo op onze theoriepagina's uitgelegd.

Vraag 3

Bizar dat je maar een keuze krijgt. Ik zal dat nakijken.
LighScan
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2010, 17:07
Locatie: Hoboken (Antwerpen)

Re: Vreemde vragen

Bericht door LighScan »

Vraag 2 begrijp ik inmiddels volledig. Ik "dacht" dat je enkel naar links mocht als de agent slechts 1 arm gebruikte. Inmiddels mij in dat puntje extra verdiept en geleerd... dat het gewoon hetzelfde commando is. :oops:

Dat zijn gelukkig de enigste vraagjes die nog moeilijk waren (de rest lukt prima). Dus hopelijk, morgen, zal het ook wel lukken. :)

Erg bedankt voor de antwoorden!


--> vraag 3 vond ik inderdaad ook een beetje bizar. :mrgreen:
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Vreemde vragen

Bericht door bert.covens »

Die armen geven enkel aan wie mag doorrijden, en wie moet stoppen. Ze zeggen absoluut niks over welke richting je uit wil. Dat is je eigen, vrije keuze. Tenminste, zolang er geen verkeersborden staan die je iets verplichten of verbieden.

Je mag zelfs onmiddellijk linksaf slaan. Dus niet wachten tot die agent het verkeer openstelt in de andere richting. Wel voorrang verlenen aan tegenliggers,.... enz.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
LighScan
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2010, 17:07
Locatie: Hoboken (Antwerpen)

Re: Vreemde vragen

Bericht door LighScan »

Erg bedankt Bert! Duidelijker kan het haast niet.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vreemde vragen

Bericht door Benny Stinkens »

LighScan,
Bij je laatse vraag is er te zien:
je huidige score = 6/16

dus blijkbaar heb je meer dan 3 vragen die niet echt duidelijk zijn en toch schrijf je:
Voor het eerst ben ik vrij zelfzeker dat een examen goed gaat lukken.
Met 10 foute antwoorden op 16 vragen, zou ik daar nog niet zo zeker van zijn :?:
Ik wil je niet ontmoedigen, maar als ik jou was zou ik nog een beetje oefenen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
LighScan
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2010, 17:07
Locatie: Hoboken (Antwerpen)

Re: Vreemde vragen

Bericht door LighScan »

Niet bepaald hoor, ik had die test opnieuw afgelegd omdat ik vergeten was een screenshot te nemen. Bij het "nemen" van dat examen klikte ik gewoon expres door om sneller tot aan die vraag te komen. Zo kon ik er terug een screenshot van maken. :wink:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vreemde vragen

Bericht door Benny Stinkens »

LighScan schreef:Niet bepaald hoor, ik had die test opnieuw afgelegd omdat ik vergeten was een screenshot te nemen. Bij het "nemen" van dat examen klikte ik gewoon expres door om sneller tot aan die vraag te komen. Zo kon ik er terug een screenshot van maken. :wink:
OK, dan heb ik niets gezegd :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
LighScan
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2010, 17:07
Locatie: Hoboken (Antwerpen)

Re: Vreemde vragen

Bericht door LighScan »

Gisteren heb ik overigens mijn examen gehaald! :o Desondanks toch wel verrast, de vragen waren toch wel moeilijker dan ik eerst had verwacht. Hoe dan ook, was wel geslaagd met 35/40. :mrgreen:

Die idiote stem was anders wel erg irritant >.< Maar ik had geen idee of ik de koptelefoon eigenlijk wel mocht afzetten haha :D

Bedankt gratisrijbewijsonline! Zonder jullie was het heus niet gelukt!
Plaats reactie