Foutjes in de proefexamens van A3 op deze site

Shaunn
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 jun 2009, 14:06
Locatie: Berchem

Bericht door Shaunn »

eugeen schreef:@ Shaunn

Je weet toch dat de vraag die jij aangeeft niet bij onze proefexamens hoort. Het is gewoon een oefenvraag bij het hoofdstuk "wegmarkeringen".

Ik zal op de afbeelding een pijltje tekenen hoe de auto rijdt.
Jep ik bedoelde eigelijk bij de oefenvraag sorry :D
Nieuwe MBK Next!
BuBbA
Berichten: 515
Lid geworden op: 19 sep 2008, 22:57

Bericht door BuBbA »

eugeen schreef:@ Shaunn

Je weet toch dat de vraag die jij aangeeft niet bij onze proefexamens hoort. Het is gewoon een oefenvraag bij het hoofdstuk "wegmarkeringen".

Ik zal op de afbeelding een pijltje tekenen hoe de auto rijdt.

Iedereen tevreden hiermee ?
Het maakt het verhaal in ieder geval veel duidelijker en laat geen ruimte voor twijfel.
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Bericht door Wouter »

Goh, het is zo inderdaad nóg duidelijker... Maar ik blijf erbij, dat het duidelijk maken wat eigenlijk logisch is, niet zou moeten.
Als er nu zo'n baan getoond wordt (zonder volle lijn in het midden dan), en daar staat een auto aan de linkerkant geparkeerd, tegen de richting in. Dan is toch de normale redenering: ah, die staat tegen de richting.
Geen haar op geen mens zijn hoofd dat daarbij gaat fantaseren: ah, maar misschien is het een eenrichtingstraat, maar staat het bord gewoon niet op de foto aangegeven... Komaan!
Op de foto, is duidelijk niks of niemand anders te zien dat kan dienen als aanwijzing dat het hier gaat om een weg met gescheiden rijrichtingen, en dat de twee auto's op twee rijstroken bestemd voor dezelfde rijrichting rijden, en als daar geen aanwijzingen voor zijn, dan is het ook niet zo! We moeten daar niet bij beginnen fantaseren, ja misschien...
Want dan kan je overal bij fantaseren: maar misschien is er dit nog dat we niet weten, en dat nog. Weet ge wa, misschien is het wel een autostrade, en is een van de twee geen auto, maar een bromautootje (dus zo'n bromfiets klasse B eigenlijk eh), en mag die er helemaal niet rijden!!
Waar zijn we mee bezig als ze extra tekeningetjes moeten gaan maken, zodat anderen er hun fantasie niet op kunnen laten werken?

Dat is hier ne simpele foto, van een simpele baan, me een simpele overtreding: links van de doorlopende witte lijn rijden op de rijstrook die nie voor u bedoeld is.
(en om terug naar rechts te gaan komt er nog een extra overtreding: het overschrijden van een ononderbroken witte lijn)
Juiste antwoord is dus simpel: nee, dat inhalen mag daar niet
Plaats reactie