Wat als je wil leren rijden in exclave Baarle-Hertog?

fredbel6
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 sep 2007, 21:31

Wat als je wil leren rijden in exclave Baarle-Hertog?

Bericht door fredbel6 »

:lol: Ik vond het een beetje te onnozel om elders te plaatsen :

Afbeelding
De gemeente Baarle-Hertog is voor een deel omsloten door gebied van de Nederlandse provincie Noord-Brabant.
Deze site zegt letterlijk:
mag enkel rijden op Belgisch grondgebied
Ik weet dat Nederlanders al niet houden van rijleerlingen met de Nederlandse nationaliteit op hun wegen dus... weet iemand of er toch een speciale regeling is?
klasina
Berichten: 65
Lid geworden op: 30 mei 2007, 15:17
Locatie: een NLse in Turnhout

Re: Wat als je wil leren rijden in exclave Baarle-Hertog?

Bericht door klasina »

fredbel6 schreef:Ik weet dat Nederlanders al niet houden van rijleerlingen met de Nederlandse nationaliteit op hun wegen dus... weet iemand of er toch een speciale regeling is?
Huh?

En ik denk dat er in Baarle voor verschillende dingen regelingen bestaan anders is het niet te doen om daar te wonen. Ik heb de vraag hier al eens eerder gelezen maar niemand wist het juiste antwoord geloof ik. Ik zou zeggen mail de vraag eens naar de gemeente Baarle of de politie daar, zij zullen het wel weten :)
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Politiepost Baarle-Hertog
Kerkstraat 11
2387 Baarle-Hertog
open: werkdagen: 09 - 12 uur
maandagavond: 18 - 20 uur
tel.: 014/698079
fax: 014/698071
e-mail: politie@baarle-hertog.be
digital
Berichten: 541
Lid geworden op: 27 mar 2005, 00:00
Locatie: Limburg

Bericht door digital »

De begeleider in Nederland laten rijden en daarna in België terug wisselen... :lol:
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

De Politie raadplegen heeft geen zin. Zoals Eugeen al meermaals ondervonden heeft, krijg je er dikwijls verkeerde antwoorden.

Er bestaat geen speciale regeling voor Baarle-Hertog, en het is niet zo dat niemand hier het antwoord wist. Wij zijn geen amateurs, er bestaat niet de minste twijfel: met een Belgisch voorlopig rijbewijs mag de houder ervan absoluut niet op buitenlands grondgebied rijden.
Plaats reactie