Crash

gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Crash

Bericht door gast »

Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Bericht door Benny Stinkens »

Wat mij steeds verbaasd is dat die mannen gewoon opstaan en verder wandelen alsof er niets gebeurd is

ze moeten daar toch enorm voor getraind zijn neem ik aan
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Rafael
Administrator
Berichten: 2636
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Benny Stinkens schreef: Wat mij steeds verbaasd is dat die mannen gewoon opstaan en verder wandelen alsof er niets gebeurd is

ze moeten daar toch enorm voor getraind zijn neem ik aan
Opzich niets erg aan hoor... De eerste rolt wat, de tweede maakt een salto en glijdt verder. De helm en hun aangepaste kledij doet dus veel... Helaas snappen veel motards die op de gewone baan rondtoeren dit niet altijd, en rijden ze rond in T-Shirt &amp jeansbroekje... Als die vallen, zullen ze helaas niet meer verderwandelen
Bertje
Berichten: 491
Lid geworden op: 03 apr 2006, 00:00
Locatie: Lier

Bericht door Bertje »

Ook niet vergeten dat een racetrack geen openbare weg is: het wegdek is er niet zo'n lappendeken als hier bij ons en er zijn geen accidentaties zoals borduren, plantenbakken, verkeersplateau's, etc. Het ergste dat je kan overkomen op een circuit is dat een achtervolger over je heen rijdt.
Als je op de openbare weg onderuit gaat kan je ook gewoon schuiven totdat je een put in het wegdek, de rand van de rijbaan of ander verkeer tegenkomt.
BBB
Berichten: 594
Lid geworden op: 12 feb 2006, 00:00

Bericht door BBB »

Nog even een extra toevoeging waarom ze niets blesseren. Die gasten zijn gewend om te vallen en weten daarom ook goed hoe ze moeten vallen. Iedereen die langere tijd judo heeft gedaan weet waar ik het over heb. Als je spieren ontspannen zijn (ervaring=minder spanning tijdens val) dan is de impact minder groot. Ook weten ze op welk deel van hun lichaam ze wel en niet moeten vallen (combinatie rug/zij. Mijden van wervels, heup, op je armen vallen of met gestrekte armen vallen).
Marc Annemans
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2005, 00:00

Bericht door Marc Annemans »

Dat zijn geen Jodoka's maar racepiloten, BBB. Eens goed bekijken wat een racepak aan bescherming kan bieden. Bekijk even de rugzijde van zulk racepak.

Heel wat van deze piloten komen rechtstreeks op de rug terecht bij een valpartij. De snelheid biedt de kans of de mogelijkheid niet om de val te onderbreken.

Vandaar die extra rugbeschermingen en de protectoren die in elk degelijk motorpak te vinden is. Dan heb je nog de keuze in welk soort protectoren.
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Bericht door Inazuma »

Zolang je niets raakt of door niets geraakt wordt, valt crashen met de moto nogal mee.

Raak je wel wat, dan helpt met wat pech erbij ook de juiste beschermende kledij niet ... zelfs tegen onnozele snelheden
Plaats reactie