Is dit niet fout?? Dringend heb morgen examen !!!

Graag uw mening over deze website.
Jasmien

Is dit niet fout?? Dringend heb morgen examen !!!

Bericht door Jasmien »

Bij proefexamen b reeksD vraag 23

Ik rijd met een auto en moet voorrang verlenen aan fietsers die gebruik willen gaan maken van deze oversteekplaats?

A/ Juist.
B/ Fout.

Mij lijkt het logisch dat je die fietser moet voorlaten, waarom is er anders een oversteekplaats voor fietsers, als je niet moet stoppen? het antwoord is dus volgens de pc B fout... maar dat snap ik toch echt niet
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Bericht door Stefan Peeters »

In tegenstelling tot een voetganger die een oversteekplaats voor voetgangers wil opgaan, heeft een fietser die een oversteekplaats voor fietsers wil oprijden GEEN voorrang.

Artikel 40ter:
De bestuurder van een auto of van een motorfiets (...) mag een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen slechts met matige snelheid naderen teneinde de weggebruikers die er zich op bevinden, niet in gevaar te brengen en ze niet te hinderen wanneer zij het oversteken van de rijbaan met normale snelheid beëindigen. Zo nodig moet hij stoppen om ze te laten doorrijden.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Jasmien

Bericht door Jasmien »

Oke dankjewel voor je snelle antwoord!

kheb nog een vraagje maar kvind de vraag niet direct terug, dus ik stel ze wel als ik ze ben tegengekomen!
Plaats reactie