Site op CD-rom

Graag uw mening over deze website.
Centrum Basiseducatie

Site op CD-rom

Bericht door Centrum Basiseducatie »

Beste,

Ons centrum is een school voor laaggeschoolde volwassenen en onze educatieven geven ook les in de gevangenissen.

Is het mogelijk om de oefeningen op CD te verkrijgen?
In de gevangenis is namelijk geen internet en mijn collega's vinden de rijbewijs website heel goed om te oefenen (verschillende onderdelen, veel oefenmogelijkheden).

Vriendelijke groeten,

Anne Grietens
Administratief medewerker

Centrum voor Basiseducatie Noorderkempen
Otterstraat 109 bus 1
2300 Turnhout
Tel.: 014/ 42 27 87
Fax: 014/ 55 33 16
anne.grietens@basiseducatieturnhout.be
www.basiseducatieturnhout.be
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Beste,

Dank voor uw mail.

De site is helaas enkel te raadplegen via het internet.
gast
Berichten: 1070
Lid geworden op: 21 dec 2006, 00:00

Bericht door gast »

Het is wel mogelijk .. mits eugene dat goed vindt maar hij kan het toch niet controleren ... heel de site te 'downloaden' en zelf op cd te branden.
Hiervoor bestaan tooltjes die er voor zorgen dat de links juist gekoppeld worden en dat alles wordt gedownload zodat de website offline beschikbaar is ... Het spreekt vanzelf dat onderdelen zoals het forum zonder internet wel niet gaat werken (het 'statisch' bekijken ervan kan wel)
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Maar Eugeen heeft hier en daar binnen in de site opnieuw links gelegd naar de site i.p.v. rechtsreeks naar de map.
Quote: maar hij kan het toch niet controleren
Wat niet weet, niet deert. Ik zal er dan ook geen seconde over wakker liggen. Maar site is wel bedoeld voor het internet.

Ik heb reeds talrijke vragen gehad om een CD-rom van de site te verkopen. Het zou een mooie business kunnen worden. Maar de reden waarom in dat niet doe, is omdat de wetgeving voortdurend wijzigt.

Deze maad nog hebben we de oefenvragen i.v.m. kinderen achterin een auto moeten aanpassen. Voor 1 september mochten er achterin vijf kinderen zitten als er drie veiligheidsriemen waren, nu slechts drie.
enz...

Korteling verschijnt het KB i.v.m. de ernstige overtredingen en welke overtreding waaronder zal vallen.

Ik heb niet graag dat met de leerstof op de site hetzelfde zou gebeuren als met de handboeken... onvolledig of soms fout.

Laatst aangepast door eugeen op Di Sep 20, 2005 4:25 pm, in totaal 1 keer bewerkt
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Bericht door Jozef »

Gast schreef: maar hij kan het toch niet controleren
Dat je de site op een CD brandt, kan Eugeen inderdaad niet controleren. Als Eugeen wil, kan hij er echter wel achter komen dat de site geregeld volledig gedownload wordt, en vervolgens maatregelen treffen om dit ernstig te bemoeilijken.

Laten we echter hopen dat het nooit tot zo een kat en muisspelletje moet komen. Eugeen doet dit prachtige werk gratis, er kruipt enorm veel tijd in. Ook Benny, digital en ikzelf werken volledig belangeloos mee aan deze site en het forum.

Toch voel ik mij aangegrepen door de edelmoedigheid van de mensen van het Centrum voor Basiseducatie Noorderkempen, die ook gedetineerden toegang willen bieden tot de materie op deze site. Het behalen van een rijbewijs kan een belangrijk element zijn bij hun maatschappelijke reïntegratie, en daar kunnen we toch maar allemaal beter bij varen.

Misschien zou Eugeen kunnen overwegen om, op basis van een abonnement dat dicht bij de kostprijs ligt, deze mensen pakweg ongeveer 4 keren per jaar, als er weer wat gewijzigd is, een CD van de site te leveren. Maar dat is natuurlijk een beslissing die enkel hem toekomt.
sledge
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 apr 2006, 00:00

Bericht door sledge »

ik zou het al geen slecht initiatief vinden om de site op cd te zetten en te verkopen, de gouden gids wordt ook elk jaar bijgewerkt en heruitgegeven, dan denk ik dat dit met deze site ook kan, updates kan u ter beschikking stellen van geregistreerde kopers

leg maar een exemplaar opzij voor mij
GRO
Administrator
Berichten: 12758
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Bericht door GRO »

Het enige probleem is dat de site eigenlijk voortdurend wordt aangepast. Kleine wijzigingen, grote wijzigingen enz.

Men heeft mij van het ministerie van Landuyt belooft om kortelings, zodra de minister het KB ondertekend heeft, de wijziging i.v.m. de zware overtredingen te bezorgen.

Dit is dan de zoveelste aanpassing dit jaar. Als je nu een kopie zou zien van hoe de site in januari 2005 was, dan zou je hem niet herkennen.

Volgend jaar veranderen alvast de modullen om een rijbewijs te halen enz.

Elke aanpassing brengt met zich mee dat ook een aantal oefenvragen moeten aangepast worden.

Echt up to date is de site via het internet.

Als het mij om het geld te doen was, dan had ik al wel even een business kunnen starten met het op cd zetten van mijn site. Maar ik wil eventuele gebruikers niet aandoen dat ze via mijn cd foutieve informatie leren.
sledge
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 apr 2006, 00:00

Bericht door sledge »

dat is ook te begrijpen
Rafael
Administrator
Berichten: 2640
Lid geworden op: 12 jan 2006, 00:00

Bericht door Rafael »

Een eventuele oplossing...

Als je Eugeen en alle medewerkers van deze site, kan samenwerken,
kan je misschien de website in het klein verkrijgen, eventueel een aangepaste versie, die je dan op een USB Stick zet.

Er is ginds geen internet, maar wel computers neem ik aan?
Dan is dat eventueel een oplossing... ALS de makers van deze site willen meewerken..

De site simpelweg opslaan, zou ik niet bepaald goed vinden..
Plaats reactie