rijden met een voorlopig rijbewijs B

Graag uw mening over deze website.
taltim
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2019, 14:00

rijden met een voorlopig rijbewijs B

Bericht door taltim »

Vraag 2879: juiste antwoord is B, ik had A als antwoord omdat ik ervan uitging dat je altijd een L moet plaatsen . :?
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: rijden met een voorlopig rijbewijs B

Bericht door Jozef »

taltim schreef: 14 feb 2019, 11:49 Vraag 2879: juiste antwoord is B, ik had A als antwoord omdat ik ervan uitging dat je altijd een L moet plaatsen . :?
Eerst even het volgende te verduidelijking voor een goed begrip. Als antwoord B staat er: "Ja, als je met een L achteraan op je voertuig hebt aangebracht." Dit is contaminatie. Het zou ofwel moeten zijn "Ja, met een L achteraan op je voertuig", ofwel "Ja, als je een L achteraan op je voertuig aangebracht hebt".

Wat het juiste antwoord betreft, heb je volkomen gelijk. Het aanbrengen van een L achteraan op je voertuig is geen specifieke vereiste om op een autosnelweg te mogen rijden, doch om waar dan ook op de openbare weg met een voorlopig rijbewijs te mogen rijden.

Anders zou het juiste antwoord op de vraag vele bladzijden lang zijn: "Ja, als je een L achteraan op je voertuig aangebracht hebt, als je niet onder invloed van teveel alcohol of drugs bent, als de auto ingeschreven en verzekerd is, als de auto technisch in orde is, enz." :lol:
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: rijden met een voorlopig rijbewijs B

Bericht door Benny Stinkens »

Ook mijn mening is dat deze vraag voor verbetering vatbaar is :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: rijden met een voorlopig rijbewijs B

Bericht door GRO »

Ik heb de vraag als volgt gewijzigd.
Je hebt een voorlopig rijbewijs B.
Mag je op een autosnelweg rijden.
A. JA.
B. NEEN.

Anw = A.
Plaats reactie