Nu moet het echte werk beginnen

Graag uw mening over deze website.
phil
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jul 2017, 12:08
Locatie: Brugge

Nu moet het echte werk beginnen

Bericht door phil »

Gisteren ben ik dus geslaagd in mijn theorie examen. Iedereen content behalve ikzelf, natuurlijk was ik wel blij dat ik “erdoor” was, toch vond ik dat ik die 7 lichte fouten niet had mogen maken.

Toen ik gisteren aankwam op het industrie terrein waar het examen centrum gelegen is en die wirwar van verkeersdrukte zag, vroeg ik me toch even af wat ik in godsnaam aan begonnen ben.
Het drong steeds dieper tot me door dat het vervolg van mijn rijopleiding niet meer met prentjes en vragen over de verkeerscode zou gaan, maar dat ik aan het stuur van zo'n metalen onding zou moeten kruipen en de storm frontaal zou moeten trotseren. Het word nu rekening houden met een resem aan zaken gaande van sturen, schakelen, gas geven, remmen, parkeren, invoegen, inhalen, initiatief nemen, hoffelijkheid, preventief rijden, risico's inschatten...

Faal- en angst voor het onbekende dus. Het enige waar ik nu aan denk is wat mijn vader mij jaren geleden vertelde over angst en hoe je daar best mee omgaat aan de hand van een spreuk die een eenheid van de Britse paracommando's als lijfspreuk gebruiken: “Knowledge beats fear”, “kennis overwint angst”.
Ik zal dus nog een tijdje alle regels van de wegcode blijven bestuderen tot ik het door en door ken en er dus niet meer over hoef na te denken als ik een welbepaald bord zie of in een bepaalde situatie terechtkomt.
Maar aangezien ik dus nog nooit achter het stuur van een auto ben gekropen kijk ik nu toch even naar een spreekwoordelijk Mount Everest en dat is beslist geen Kemmelberg.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Nu moet het echte werk beginnen

Bericht door de rijprof »

Proficiat met jouw slagen voor de theorie. :wink:

Angst om aan de praktijk te beginnen? Ach, dat heeft bijna iedereen (al geven ze het niet altijd toe).
Je begeeft je in een totaal onbekende wereld met een totaal onbekende machine.

Hetgeen helpt, is om nu reeds, als passagier, zoveel mogelijk het verkeer mee te volgen.
Die onbekende machine leer je wel besturen, dat is meestal, bij de meesten, het minst moeilijke.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
phil
Berichten: 38
Lid geworden op: 27 jul 2017, 12:08
Locatie: Brugge

Re: Nu moet het echte werk beginnen

Bericht door phil »

Proficiat met jouw slagen voor de theorie. :wink:
Bedankt Rijprof!
Angst om aan de praktijk te beginnen? Ach, dat heeft bijna iedereen (al geven ze het niet altijd toe).
Je begeeft je in een totaal onbekende wereld met een totaal onbekende machine.
Dat is juist.
Hetgeen helpt, is om nu reeds, als passagier, zoveel mogelijk het verkeer mee te volgen.
Probeer ik idd al te doen en heb al gemerkt dat ik nu de borden op een andere manier zie dan voor ik aan de theorie begonnen was, ook de wegmarkeringen en als andere bestuurders fouten maken.
Die onbekende machine leer je wel besturen, dat is meestal, bij de meesten, het minst moeilijke.
Is ook wat iedereen mij vertelt dus dat geeft me wel hoop. :)
Plaats reactie