theorie rijbewijs g

Graag uw mening over deze website.
vincent debusseré

theorie rijbewijs g

Bericht door vincent debusseré »

Goede morgen,

mijn zoon maxim Debusseré wordt 16 jaar op 9 april 1997. hij zou graag zijn theorie
G behalen.

Ik heb jullie site gevonden, heb ik het juist dat om te slagen je dus de wetgeving
rijbewijs B ook moet kennen?

Wat is de beste manier om dit te behalen ?

mijn mailadres : natimax@pandora.be

groeten Vincent debusseré
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: theorie rijbewijs g

Bericht door GRO »

Beste,

De specifieke theorie rijbewijs G staat niet op onze site. Daarvoor verwijzen wij u naar het handboek RIJBEWIJS G dat in de meeste rijscholen verkrijgbaar is.
Iemand die een rijbewijs G heeft, mag zich op de openbare weg verplaatsen van het erf naar het veld. Hij moet dus ook heel wat van de gewone verkeersregels kennen (=rijbewijs B).

Oplossing.
Laat uw zoon de diverse filmpjes bij de hoofdstukken rijbewijs B rustig bekijken. Totale speelduur alle hoofdstukken samen is 2 uur.
Laat hem daarna in het handboek de aangepaste theorie voor rijbewijs G doornemen.
Laat hem vervolgens op onze site de proefexamen G maken en met dezelfde code kan hij ook examens rijbewijs B maken.
DeuxCheveaux

Re: theorie rijbewijs g

Bericht door DeuxCheveaux »

GRO schreef:Beste,

De specifieke theorie rijbewijs G staat niet op onze site. Daarvoor verwijzen wij u naar het handboek RIJBEWIJS G dat in de meeste rijscholen verkrijgbaar is.
Iemand die een rijbewijs G heeft, mag zich op de openbare weg verplaatsen van het erf naar het veld. Hij moet dus ook heel wat van de gewone verkeersregels kennen (=rijbewijs B).
Rijbewijs G heeft niets te maken met verplaatsingen 'erf naar veld' of omgekeerd.
Rijbewijs G laat het besturen van landbouwvoertuigen in het kader van landbouwactiviteiten toe, dit zonder enige beperking naar aard of localiteit

De theorie van rijbewijs G is ook uitgebreider dan deze van rijbewijs B !
(zie onderstaande websites voor het handboek)

voor meer info:

http://www.boerenbond.be/Vorming/Rijbewijs-G" target="_blank
http://www.groenekring.be/Default.aspx?tabid=170" target="_blank

GRO: Dit deel is verwijderd omdat het niet de bedoeling is via dit forum een opleiding aan te bieden of rijscholen af te breken.
Plaats reactie