Foutje in oefenvragen

Graag uw mening over deze website.
Gast

Foutje in oefenvragen

Bericht door Gast »

Volgende oefenvraag is verkeerd. Ik had A ingevuld maar volgens de site is het B.
http://imageshack.us/f/708/rijbewijs.png/" target="_blank
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Foutje in oefenvragen

Bericht door bert.covens »

Gast schreef:Volgende oefenvraag is verkeerd.


Nope. De oefenvraag is juist. Kijk eens goed naar het onderbordje, en herlees rustig de theorie. :idea:
Gast schreef: Ik had A ingevuld maar volgens de site is het B.
Dat klopt. Volgens de wegcode is het antwoord ook B. Ik probeer enige klaarheid te scheppen:

Afbeelding

B7. Verkeersbord dat het verkeersbord B5 aankondigt op de bij benadering aangeduide afstand.

Dit verkeersbord kondigt dus wel degelijk een stop-bord (B5) aan: Afbeelding



Verwar dus aub niet met:



Afbeelding

B3. Verkeersbord dat het verkeersbord B1 aankondigt op de bij benadering aangeduide afstand.

Want dit kondigt een omgekeerde driehoek (B1) aan: Afbeelding




:arrow: Deze uitleg staat trouwens ook expliciet op de theorie betreffende de voorrang, meer bepaald >>> hier.

Het feit dat er "tip examen" staat, is niet voor niets. Dat zijn zaken waarvan we weten dat ze belangrijk zijn. :idea:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Foutje in oefenvragen

Bericht door GRO »

@ Gast,

Wij raden bezoekers af de theorie te leren via een handboek of via een andere site, doch alleen maar Gratis Rijbewijs Online te gebruiken. Dit juist om te voorkomen dat ergens anders iets onvolledig staat en jongeren dan zouden denken dat wij een fout gemaakt hebben.

Op onderstaande theoriepagina van Gratis Rijbewijs Online staat het duidelijk uitgelegd. Er staat op de theoriepagina zelfs bij dat dit belangrijk is voor het examen.

http://www.gratisrijbewijsonline.be/voorrangwet3a.htm
Plaats reactie