door bibi585 » 25 aug 2007, 08:57
Nicky schreef:Mijn instructeur van de praktijklessen zei dat je aan een rood licht best in eerste kan staan omdat als er iemand niet op tijd kan stoppen je nog de tijd kan vinden om te vertrekken, maar dat dat niet zo is als je in neutraal staat... Ik heb hier gelezen dat jullie niet akkoord zijn?
Nu vind ik dat wel teleurstellend, want je betaalt een behoorlijk bedrag voor verkeerde lessen
. Dus mag ik geloven als ik in Erembodegem mijn examen doe en ik sta in neutraal voor een verkeerslicht dat ze mij niet buizen want ik ben echt bang dat ze u voor de stomste dingen buizen (schilt echt van examinator tot examinator wrs).
Bedankt!
Of je nu in eerste staat of in neutraal doet er in feite niet zoveel toe, dat moet je wat voor jezelf uitmaken wat voor jezelf op dat moment het beste lijkt (vlak of helling,...). Ik wil je er wel op wijzen dat wanneer je in een noodgeval vertrekt, als er achter je iemand niet op tijd stopt, je er altijd rekening mee moet houden dat er al andere weggebruikers op het kruispunt kunnen zijn die volledig reglementair bezig zijn.
Zoals voethangers die oversteken of bestuurders die uit de zijrichtingen reglementair door het groen rijden.
Het voornaamste is dat je voertuig niet wegbold op z'n eentje en dat je vertrekt wanneer het groen is en het kruispunt vrij is.
Dus niet nog een hele tijd moet zoeken naar je pedalen, versnellingspook, handrem en dat het ondertussen weer oranje is tegen dat je vertrekt.
[quote="Nicky"]Mijn instructeur van de praktijklessen zei dat je aan een rood licht best in eerste kan staan omdat als er iemand niet op tijd kan stoppen je nog de tijd kan vinden om te vertrekken, maar dat dat niet zo is als je in neutraal staat... Ik heb hier gelezen dat jullie niet akkoord zijn?
Nu vind ik dat wel teleurstellend, want je betaalt een behoorlijk bedrag voor verkeerde lessen :). Dus mag ik geloven als ik in Erembodegem mijn examen doe en ik sta in neutraal voor een verkeerslicht dat ze mij niet buizen want ik ben echt bang dat ze u voor de stomste dingen buizen (schilt echt van examinator tot examinator wrs).
Bedankt![/quote]
Of je nu in eerste staat of in neutraal doet er in feite niet zoveel toe, dat moet je wat voor jezelf uitmaken wat voor jezelf op dat moment het beste lijkt (vlak of helling,...). Ik wil je er wel op wijzen dat wanneer je in een noodgeval vertrekt, als er achter je iemand niet op tijd stopt, je er altijd rekening mee moet houden dat er al andere weggebruikers op het kruispunt kunnen zijn die volledig reglementair bezig zijn.
Zoals voethangers die oversteken of bestuurders die uit de zijrichtingen reglementair door het groen rijden.
Het voornaamste is dat je voertuig niet wegbold op z'n eentje en dat je vertrekt wanneer het groen is en het kruispunt vrij is.
Dus niet nog een hele tijd moet zoeken naar je pedalen, versnellingspook, handrem en dat het ondertussen weer oranje is tegen dat je vertrekt. :wink: