vraag 14364

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: vraag 14364

Re: vraag 14364

door Inazuma » 23 aug 2024, 23:18

marikesohier schreef: 23 aug 2024, 17:03 Ik dacht dat je enkel mocht rijden op de rijstroken die aangeduid worden met een groene pijl, maar hier is het antwoord op alle drie. Waarom is dit zo?
Dan zal je niet vaak op de Vlaamse snelwegen moeten rijden ...

De groene pijlen werken niet wanneer er een snelheidsbeperking aangegeven wordt

Vlaams verkeerscentrum denkt ook nog steeds dat een snelheidsbeperking een rijstrook opnieuw open stelt ... juridisch alvast niet

Re: vraag 14364

door Stefan Peeters » 23 aug 2024, 19:08

Let wel: de verplichting om zo ver mogelijk rechts te rijden blijft wel can toepassing...

Re: vraag 14364

door GRO » 23 aug 2024, 17:33

Het staat toch uitgelegd bij de extra info van die vraag.
Op de matrixborden staat niet aangegeven dat je op een rijstrook niet mag rijden.

vraag 14364

door marikesohier » 23 aug 2024, 17:03

vraag 14364
Je rijdt onder dit matrixbord op een autosnelweg met drie rijstroken in jouw rijrichting.
Op welke rijstroken mag je rijden?

A. Op alle drie.
B. Alleen op de rechterrijstrook.

Ik dacht dat je enkel mocht rijden op de rijstroken die aangeduid worden met een groene pijl, maar hier is het antwoord op alle drie. Waarom is dit zo?

Omhoog