vraag 12308

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: vraag 12308

Re: vraag 12308

door de rijprof » 09 sep 2020, 12:04

Je mag geen voertuig inhalen dat een ander breed voertuig (meer dan 3 wielen of gespan) inhaalt.
Een motorfiets is smal (2 wielen) en dan mag het theoretisch wél, als het (in de praktijk) verder veilig kan, natuurlijk.
Afbeelding

Re: vraag 12308

door GRO » 23 aug 2020, 17:10

Deze vraag gaat er juist om of dat volgens de wegcode op twee rijstroken mag gebeuren.
en eventueel het antwoord veranderen in NEEN.
Dat kunnen wij niet zomaar doen. Dan moet de wetgeving veranderen.

vraag 12308

door annabelle_killian » 23 aug 2020, 15:44

Het is een goeie vraag. Maar het juiste antwoord creëert mijn inziens een zeer gevaarlijke situatie. Want er zijn drie voertuigen dat elkaar inhalen en dat heet tripleren. Maar het is allemaal op twee rijstroken waardoor er waarschijnlijk niet genoeg ruimte is. Ik zou het fijn vinden dat jullie deze vraag eens herbekijken en eventueel het antwoord veranderen in NEEN.

Omhoog