door Wouter » 30 nov 2011, 13:40
1/ Je zal hier inderdaad veel je koppeling moeten gebruiken. Ik wil je wel aanraden om NIET te veel op "slippende koppeling" te rijden, want dat geeft heel veel slijtage. Vertrek pas weer als de auto voor je ver genoeg is zodat je "normaal" kan vertrekken (en je koppeling dus helemaal los kan laten). Bij sommige wagens (voornamelijk dieselauto's) kan dit zelfs zonder gas geven, zodat je toch zeer langzaam vertrekt.
Als je weer gaat moeten stoppen duw je dan de koppeling ineens helemaal in.
2/ JA! Voor élke richtingsverandering of zijdelingse verplaatsing, hoe klein ook, moet je je richtingaanwijzers gebruiken.
3/ Ik gebruik altijd jouw eerste techniek (als ik het goed begrijp). De koppeling induwen, bocht nemen, en dan met wat gas bijgeven langzaam de koppeling weer omhoog, nog steeds in 2de. Ik vind dit het vlotste. Heb eigenlijk geen idee of ze dit op het examen toelaten...
1/ Je zal hier inderdaad veel je koppeling moeten gebruiken. Ik wil je wel aanraden om NIET te veel op "slippende koppeling" te rijden, want dat geeft heel veel slijtage. Vertrek pas weer als de auto voor je ver genoeg is zodat je "normaal" kan vertrekken (en je koppeling dus helemaal los kan laten). Bij sommige wagens (voornamelijk dieselauto's) kan dit zelfs zonder gas geven, zodat je toch zeer langzaam vertrekt.
Als je weer gaat moeten stoppen duw je dan de koppeling ineens helemaal in.
2/ JA! Voor élke richtingsverandering of zijdelingse verplaatsing, hoe klein ook, moet je je richtingaanwijzers gebruiken.
3/ Ik gebruik altijd jouw eerste techniek (als ik het goed begrijp). De koppeling induwen, bocht nemen, en dan met wat gas bijgeven langzaam de koppeling weer omhoog, nog steeds in 2de. Ik vind dit het vlotste. Heb eigenlijk geen idee of ze dit op het examen toelaten...