en gewoon vertrekken in 1e of in neutraal?
in neutraal ga je niet ver geraken
ik sta nooit in neutraal altijd in 1e. ook als ik het voertuig verlaat . plus handrem.
Best OK
aan rood licht bol ik uit, of stop in 2e en zet in 1e als ik stilsta, soms zelfs al in 1e uitbollen of neutraal uitbollen, maar dit mag niet volgens de wet zeker?
De wet (als je de wegcode bedoelt) zegt hierover niets.
Er zijn wel bepaalde rijtechnieken waarbij je veiliger kunt rijden.
Als je met uitbollen bedoelt dat je aan hogere snelheid reeds het ontkoppelingspedaal gaat indrukken, is dat sterk af te raden.
Als je met uitbollen bedoelt dat je gas lost en het ontkoppelingspedaal pas gaat indrukken als de motor in lage toerentallen (-1000t/m) komt, ben je veiliger aan het vertragen. Wij noemen dat
uitRollen. Je remt dan op de motor en je auto heeft dan ook een betere wegligging.
[quote]en gewoon vertrekken in 1e of in neutraal?[/quote]in neutraal ga je niet ver geraken :)
[quote]ik sta nooit in neutraal altijd in 1e. ook als ik het voertuig verlaat . plus handrem.[/quote]Best OK
[quote]aan rood licht bol ik uit, of stop in 2e en zet in 1e als ik stilsta, soms zelfs al in 1e uitbollen of neutraal uitbollen, maar dit mag niet volgens de wet zeker?[/quote]De wet (als je de wegcode bedoelt) zegt hierover niets.
Er zijn wel bepaalde rijtechnieken waarbij je veiliger kunt rijden.
Als je met uitbollen bedoelt dat je aan hogere snelheid reeds het ontkoppelingspedaal gaat indrukken, is dat sterk af te raden.
Als je met uitbollen bedoelt dat je gas lost en het ontkoppelingspedaal pas gaat indrukken als de motor in lage toerentallen (-1000t/m) komt, ben je veiliger aan het vertragen. Wij noemen dat [color=#0000BF]uit[b]R[/b]ollen[/color]. Je remt dan op de motor en je auto heeft dan ook een betere wegligging.