door ebo » 17 jul 2012, 13:50
Zover ik weet is er geen enkele verplichting om de ene noch de andere methode te gebruiken.
Er is dus geen 'officieel erkende' methode voorgeschreven.
De bestuurder is daar vrij in, alleen het beoogde effect van niet achteruit rijden moet worden bereikt.
Het lijkt mij echter sterk dat alleen de keuze van methode heeft geleid tot het niet slagen.
Is de auto ook achteruit gaan rollen, dat zou wel een zware fout kunnen zijn die leidt tot niet slagen.
Of het is slechts een onderdeel van een groter aantal kleinere fouten, specifiek beoordelings fouten.
Dan kan de opeenstapeling van kleinere fouten leiden tot niet slagen.
Vraag naar de codes die op de examen uitslag staan dan kan er misschien iets meer over gezegd worden.
Bijvoorbeeld code 1.12 (nummer onder voorbehoud) betekent: Bediening, wegrijden helling, Achteruitrijden.
In de meeste gevallen een zwaarwegende fout. Een paar andere kleinere dingetjes erbij en slagen wordt moeilijk.
Zover ik weet is er geen enkele verplichting om de ene noch de andere methode te gebruiken.
Er is dus geen 'officieel erkende' methode voorgeschreven.
De bestuurder is daar vrij in, alleen het beoogde effect van niet achteruit rijden moet worden bereikt.
Het lijkt mij echter sterk dat alleen de keuze van methode heeft geleid tot het niet slagen.
Is de auto ook achteruit gaan rollen, dat zou wel een zware fout kunnen zijn die leidt tot niet slagen.
Of het is slechts een onderdeel van een groter aantal kleinere fouten, specifiek beoordelings fouten.
Dan kan de opeenstapeling van kleinere fouten leiden tot niet slagen.
Vraag naar de codes die op de examen uitslag staan dan kan er misschien iets meer over gezegd worden.
Bijvoorbeeld code 1.12 (nummer onder voorbehoud) betekent: Bediening, wegrijden helling, Achteruitrijden.
In de meeste gevallen een zwaarwegende fout. Een paar andere kleinere dingetjes erbij en slagen wordt moeilijk.