Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch exame

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch exame

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch exame

door Inazuma » 14 aug 2022, 21:51

axd schreef: 14 aug 2022, 15:40 (en waarom altijd zulke omslachtige antwoorden... "Tirer les vers du nez"... gelijk ze in het Frans zeggen... )
Het is in zaken waar men refereert naar verkeerswetgeving en (on)gewenst verkeersgedrag op examens, nagenoeg onmogelijk geworden om nog een kort "to the point" antwoord te geven, omdat dat er niet meer is

Regelgeving is dermate voorwaardelijk geworden, dat je steeds langere "als ... dan ... maar ..." antwoorden krijgt.
En het wordt enkel erger ...


Als voorbeeld verwijs ik je graag naar dit onderwerp

viewtopic.php?p=123527#p123527

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch exame

door axd » 14 aug 2022, 15:40

En heeft iemand die vraag al aan het kabinet gesteld? Of is dit nutteloos?

(en waarom altijd zulke omslachtige antwoorden... "Tirer les vers du nez"... gelijk ze in het Frans zeggen... )

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch exame

door Inazuma » 22 jul 2022, 22:41

Vraag ze op volgens "Decreet Openbaarheid van Bestuur" bij Kabinet minister Peeters

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch exame

door axd » 22 jul 2022, 20:58

En waar kunnen we die codes met hun uitleg terugvinden?

"paar Google zoek tochten verder" levert niet veel op; spijtig/irritant dat de link naar die pagina niet werd gedeeld.

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch e

door Gast » 25 jun 2013, 22:29

de rijprof schreef:Te veel kan niet slecht zijn.
Men spreekt over minimumafstand niet maximumafstand.

Te grote afstand laten wegens te traag rijden is dan ook weer niet aangewezen.

je moet goed volgen en aansluiten enerzijds met een veilige tussenafstand (minstens 2 seconden) anderzijds.
Te traag rijden kan ook gevaarlijk zijn , Ook als dusdanig kan dat bekeken worden als en overtreding.
Ook het bumper kleven is ook een zware overtreding.
Je moet uw snelheid dusdanig aanpassen aan het verkeer.
Als je moet aanschuiven, fille zorg je dat je de voorligger zijn nummerplaat kan opmerken. ongeveer en meter afstand houdend.

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch e

door de rijprof » 20 jun 2013, 23:41

Te veel kan niet slecht zijn.
Men spreekt over minimumafstand niet maximumafstand.

Te grote afstand laten wegens te traag rijden is dan ook weer niet aangewezen.

je moet goed volgen en aansluiten enerzijds met een veilige tussenafstand (minstens 2 seconden) anderzijds.

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch e

door M1988 » 20 jun 2013, 23:24

Oké. Dus enige punt was 10.8
Volledig terecht, had het zelf ook onmiddellijk na mijn examen gezegd tegen mijn begeleider, en die ook tegen mij. Is iets waar ik echt ga op letten, grappige is dat ik het toen ik eerst reed omgekeerd had, teveel plaats tusse, moeten een middelmaat vinden.

Merci voor de bevestiging.

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch e

door GRO » 20 jun 2013, 15:42

Iemand die deze mij kan uitleggen,
Kan ik daar aan de nodige aandacht besteden om een betere chauffeur te worden
ECO+ (en die punten) wil zeggen dat je positief beoordeeld wordt i.v.m. milieuvriendelijk rijden.

Re: Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch e

door M1988 » 20 jun 2013, 14:20

Oké, paar Google zoek tochten verder en versta ondertussen dat "ECO + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1" wil zeggen dat je economisch gereden hebt. De "1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1" zijn dan positief beoordeeld doordat er ECO + voor staat?

10.8 wil blijkbaar zeggen:
10.8 Snelheid en verkeersinzicht
  • Fileverkeer : onnodig van rijstrook veranderen.
  • Met een niet aangepaste snelheid het kruispunt naderen.
  • Niet eerst kijken naar die kant waar het gevaar het grootst is.
  • Niet achter, links en rechts vergewissen bij voorrang van rechts op kruispunten.
  • Een voertuig beletten zijn aan de gang zijnde manoeuvre uit te voeren (achteruit parkeren).
  • Fileverkeer: van twee rijstroken overgaan naar één rijstrook, geen ruimte laten om in te voegen.
  • Fileverkeer: geen afstand houden bij invoegen.
  • Fileverkeer: invoegen wanneer 2 files samen komen (rits/inweven) - onnodig stoppen - niet kenbaar maken.
  • Door onaangepaste keuze van de snelheid de andere weggebruikers doen twijfelen, zich onvoorspelbaar gedragen.
  • In geval van een hindernis op een autoweg, de andere achterliggende weggebruikers niet duidelijk maken, door middel van de richtingaanwijzers, dat er een risico voor een ongeluk bestaat.
  • Niet tijdig genoeg kijken wanneer men zich op de invoegstrook van een autosnelweg bevindt om zich in te voegen.
  • Indien men zich op de invoegstrook bevindt, niet snel genoeg rijden tot men bijna de snelheid bereikt van de andere voertuigen die op de rechterrijstrook van een autosnelweg rijden.
  • Geen gebruik maken van de hoffelijkheid van de bestuurder welke zich ontwijken om op de autosnelweg in te voegen.
  • Onnodig vertragen of remmen wanneer men zich op de uitvoegstrook van de autosnelweg bevindt.
  • De afrit te laat nemen
Zal in mijn geval waarschijnlijk slaan op "Met een niet aangepaste snelheid het kruispunt naderen."
Of "De afrit te laat nemen." heb wel geen autosnelweg gedaan, maar heb heb een van zijn instructies gemist, 2de afslag links heb ik 3de van gemaakt (waren 3 afslagen net naast elkaar).

Wat betekenen die cijfers op je uitslag blad praktisch exame

door M1988 » 20 jun 2013, 13:43

Hehe,

Ik heb dan eindelijk eens de moed gevonden om een het praktisch examen rijbewijs B te gaan afleggen. Ik was redelijk zenuwachtig, ik kan niet goed om met examens, vroeger niet en nu nog altijd niet. En dat was denk ik wel te merken. Eerlijk gezegd, ja ik heb paar echt domme fouten gemaakt en heb misschien wel wat geluk gehad dat mijn examinator mijn zenuwen heeft opgemerkt en die zaken heeft kunnen plaatsen.

Ben dus geslaagd.
Blij dat ik was heb ik mooi braafjes "ja" geknikt en mijn blaadjes mooi meegenomen, stel je voor dat ze zich bedenken... Maar eindelijk had ik wel graag wat constructieve opmerkingen gekregen, buiten de zo goed als nietszeggende cijfertjes op het uitslagblad.

Veronderstel dat iemand hier volgende wel kan ontcijferen voor mij?
Kan ik daar wat extra aandacht aan besteden:
Resultaat: PE
10. Defensief Rijden: Voorbehoud
10.8 Snelheid en verkeersinzicht

Opmerkingen PE:
ECO + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1
Over 10.8 Snelheid en verkeersinzicht heeft hij wel iets gezegd, dat ik te laat afrem aan rode lichten en daardoor te dicht op de auto voor mij nader en dan te hard moet bijremmen. De man had daar volledig gelijk in, ik heb jammer genoeg van mijn begeleider (vrije begeleider) een verkeerde rem techniek aangeleerd gekregen (typisch heb ik mij laten vertellen) en pas de laatste week de juiste aangeleerd. Voelt nog altijd onwennig aan trouwens, moet meer bij remmen met de voet rem!

Denk dat toch dat het dit is wat bedoeld wordt met 10.8
Het overige, de opmerkingen "ECO + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1" heeft hij niets meer van gezegd.

Iemand die deze mij kan uitleggen,
Kan ik daar aan de nodige aandacht besteden om een betere chauffeur te worden

Merci

Omhoog