door Free » 01 mar 2013, 21:07
vakbekwaamheid is geldklopperij... leuk voor de rijschool en het examencentrum.
ik was ook van plan om met vrije begeleiding examen te gaan doen.
Heb dit eerst met de hoofdexaminator besproken en hoongelach was het antwoord.
Hij was wel zo 'vriendelijk' om akkoord te gaan om de vrachtwagen op voorhand 'te keuren' om te zien of deze voldeed voor een rijexamen af te leggen. (moet voldoen aan allerlei idiote regeltjes)
Ik ben met 4 (vier!) vrachtwagens gegaan naar deze hoofdexaminator, en geen van de 4 voldeden. (niet reglementaire belading, niet reglementaire sjor ogen, geen geschikte laadvloer, scharnier van de deur niet veilig, ...)
Zou ik dus met deze voertuigen examen afleggen was ik bij voorbaat gebuisd.
Het is dus rijschool geworden. 8 uur betalen voor een instructeur die op eentablet zat te spelen.
Voor de lessen vakbekwaamheid was ik beter op de hoogte dan de instructeur
(ik had het document van de overheidsdoenst al gestudeerd, dit kan je online vinden)
Het enige voordeel van de rijschool was dat deze een achteruitrijcamera hadden. Puur luxevoordeel, want zonder lukt ook.
De hoogte van je laadruim mag geen kwestie zijn, je moet wel altijd 'veilig' in en uit stappen (bij de rijschool via een niet gekeurd gammel trapladdertje)
De vrachtwagen van de rijschool had trouwens ook geen 'reglementaire' sjorogen, maar was uitgerust met links en rechts een metalen hoekprofiel, voorzien van 3 gaten, vastgezet met enkele normale houtschroeven.
De praktische proef zou dus ook perfect kunnen afgelegd worden in een zaaltje in het examencentrum, daarvoor heb je geen vrachtwagen nodig.
ps: mondeling examen is eigenlijk ook deels schriftelijk, dus blok op zoveel mogelijk antwoorden te kunnen schrijven per soort van vraag.
Als je een emailadres achterlaat stuur ik je mijn voorbereidingen wel door !
(theorie heb ik ook volledig in zelfstudie gedaan)
vakbekwaamheid is geldklopperij... leuk voor de rijschool en het examencentrum.
ik was ook van plan om met vrije begeleiding examen te gaan doen.
Heb dit eerst met de hoofdexaminator besproken en hoongelach was het antwoord.
Hij was wel zo 'vriendelijk' om akkoord te gaan om de vrachtwagen op voorhand 'te keuren' om te zien of deze voldeed voor een rijexamen af te leggen. (moet voldoen aan allerlei idiote regeltjes)
Ik ben met 4 (vier!) vrachtwagens gegaan naar deze hoofdexaminator, en geen van de 4 voldeden. (niet reglementaire belading, niet reglementaire sjor ogen, geen geschikte laadvloer, scharnier van de deur niet veilig, ...)
Zou ik dus met deze voertuigen examen afleggen was ik bij voorbaat gebuisd.
Het is dus rijschool geworden. 8 uur betalen voor een instructeur die op eentablet zat te spelen.
Voor de lessen vakbekwaamheid was ik beter op de hoogte dan de instructeur
(ik had het document van de overheidsdoenst al gestudeerd, dit kan je online vinden)
Het enige voordeel van de rijschool was dat deze een achteruitrijcamera hadden. Puur luxevoordeel, want zonder lukt ook.
De hoogte van je laadruim mag geen kwestie zijn, je moet wel altijd 'veilig' in en uit stappen (bij de rijschool via een niet gekeurd gammel trapladdertje)
De vrachtwagen van de rijschool had trouwens ook geen 'reglementaire' sjorogen, maar was uitgerust met links en rechts een metalen hoekprofiel, voorzien van 3 gaten, vastgezet met enkele normale houtschroeven.
De praktische proef zou dus ook perfect kunnen afgelegd worden in een zaaltje in het examencentrum, daarvoor heb je geen vrachtwagen nodig.
ps: mondeling examen is eigenlijk ook deels schriftelijk, dus blok op zoveel mogelijk antwoorden te kunnen schrijven per soort van vraag.
Als je een emailadres achterlaat stuur ik je mijn voorbereidingen wel door !
(theorie heb ik ook volledig in zelfstudie gedaan)