door de rijprof » 28 feb 2013, 23:48
1. Je moet keren op de rijbaan.
2. Je moet, buiten enkele uitzonderingen, steeds zoveel mogelijk rechts rijden, zelfs al is de rijbaan (of rechterrijstrook) heel breed.
3. Best niet te lang aanhoudend op slippende koppeling rijden.
Je kunt beter even volledig koppelen (pedaal helemaal omhoog) als de snelheid het toelaat om daarna volledig te ontkoppelen (pedaal helemaal ingedrukt) om verder uit te bollen. Dat geeft minder slijtage op je koppelingsschijven.
Door een beetje extra afstand met jouw voorligger te nemen, kun je al heel wat gemakkelijker en rustiger anticiperen en is het ook veiliger.
1. Je moet keren op de rijbaan.
2. Je moet, buiten enkele uitzonderingen, steeds zoveel mogelijk rechts rijden, zelfs al is de rijbaan (of rechterrijstrook) heel breed.
3. Best niet te lang aanhoudend op slippende koppeling rijden.
Je kunt beter even volledig koppelen (pedaal helemaal omhoog) als de snelheid het toelaat om daarna volledig te ontkoppelen (pedaal helemaal ingedrukt) om verder uit te bollen. Dat geeft minder slijtage op je koppelingsschijven.
Door een beetje extra afstand met jouw voorligger te nemen, kun je al heel wat gemakkelijker en rustiger anticiperen en is het ook veiliger.