door bert.covens » 13 sep 2012, 11:38
Wanneer je niet akkoord gaat met de beslissing die een examinator neemt, zie hier de geschillenprocedure:
GOCA schreef:
EERST
U wendt zich tot de verantwoordelijke van het examencentrum.
Iets kalm bespreken kan veel oplossen.
NADIEN
Indien u met vragen blijft zitten kunt u zich richten tot de directie van de onderneming waartoe het examencentrum behoort.
UITEINDELIJK
De Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer staat steeds ter uwer beschikking.
Contactdienst : Directie Certificatie en Inspectie
"City Atrium"
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel
klachten@mobilit.fgov.be
Bovendien zijn in elk centrum speciale brievenbussen voorzien, waarin u zowel klachten als suggesties kunt deponeren. De inhoud van deze brievenbussen wordt regelmatig nagezien om passende regelingen te kunnen treffen.
U bent uitgesteld op het praktijkexamen ?
VerhaalprocedureNa tweemaal niet slagen voor het praktijkexamen mag u, binnen 15 dagen na het examen, in beroep gaan tegen de genomen beslissing door een aangetekend verzoekschrift te richten aan de Voorzitter van de ‘Beroepscommissie', Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer.
Voor hogervermeld verzoekschrift dient, via overschrijving op het rekeningnummer BE766-792-003921-95, een bedrag van € 12,50 betaald te worden met de vermelding: "Beroepscommissie", naam, voornaam en geboortedatum.
Het verzoekschrift moet de naam, voornaam en geboortedatum van de kandidaat vermelden, alsmede het examencentrum waar het examen werd afgenomen en de datum daarvan. Het moet door de kandidaat ondertekend worden en met redenen omkleed zijn door feiten die alleen betrekking hebben op de personen en de omstandigheden van plaats, tijd en procedure waaronder het examen werd afgelegd.
Het verzoekschrift moet verstuurd worden naar:
Beroepscommissie van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer
City Atrium
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel
Ik vrees dat het weinig zin heeft om NU nog je resultaat te betwisten. Zeker niet omdat je de koppeling blijkbaar teveel intrapt. Je veroorzaakt hierdoor onnodige slijtage. En ik verzeker je, een koppelingsplaat voortijdig moeten vervangen, zijn kosten die lelijk tegenvallen. En als 't eventjes ferm tegenzit, kan onnodig ontkoppelen zelfs controleverlies over je wagen veroorzaken. Met alle gevolgen vandien. Dat van die koppeling op zich, is dus eigenlijk al genoeg reden om gebuisd te zijn ....
Het is trouwens net 1 van de dingen waarvan we weten dat ze vaak verkeerd door de begeleider aangeleerd worden. Je kan dit soort dingen ondermeer terugvinden in het praktijkboek. Neem het mss eens door, samen met je begeleider:
DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER, en op de website van
http://www.derijprof.be" target="_blank, vind je onder het hoofdstuk rijtechnieken ook al aardig wat informatie daarover.
Met betrekking tot punt 2. Om 1 of andere reden, kwam je op het verkeerde weggedeelte terecht. Het kan best zijn dat er net geen tegenligger kwam aangereden. Maar dat neemt nog niet weg dat een examinator daar terecht een opmerking over mag maken. Ergens heb je toch een inschattingsfout gemaakt. Louter een stuurfout? Of was je snelheid ook onaangepast? Dat het om slechts 1 van de zovele bochten tijdens je examenrit gaat, maakt daarbij niet bijster veel uit. Het is een kanjer van een cliché. Maar er liggen er genoeg op het kerkhof omdat ze welgeteld 1 bocht misten, of welgeteld 1 x een voorrang negeerden, of welgeteld 1 boom of verlichtingspaal (van de zovele op hun traject) ramden ...
Kortom: in het verkeer laat je niks aan het toeval over. En het moet te danken zijn aan je rijvaardigheid en verkeersinzicht dat je heelhuids thuiskomt, ipv aan een chanseke dat er net geen anderen in de buurt waren....
Wanneer je niet akkoord gaat met de beslissing die een examinator neemt, zie hier de geschillenprocedure:
[quote="GOCA"]
EERST
U wendt zich tot de verantwoordelijke van het examencentrum. [color=#0000FF]Iets kalm bespreken kan veel oplossen.[/color]
NADIEN
Indien u met vragen blijft zitten kunt u zich richten tot de directie van de onderneming waartoe het examencentrum behoort.
UITEINDELIJK
De Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer staat steeds ter uwer beschikking.
Contactdienst : Directie Certificatie en Inspectie
"City Atrium"
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel
klachten@mobilit.fgov.be
Bovendien zijn in elk centrum speciale brievenbussen voorzien, waarin u zowel klachten als suggesties kunt deponeren. De inhoud van deze brievenbussen wordt regelmatig nagezien om passende regelingen te kunnen treffen.
[b]U bent uitgesteld op het praktijkexamen ?[/b]
VerhaalprocedureNa tweemaal niet slagen voor het praktijkexamen mag u, binnen 15 dagen na het examen, in beroep gaan tegen de genomen beslissing door een aangetekend verzoekschrift te richten aan de Voorzitter van de ‘Beroepscommissie', Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer.
Voor hogervermeld verzoekschrift dient, via overschrijving op het rekeningnummer BE766-792-003921-95, een bedrag van € 12,50 betaald te worden met de vermelding: "Beroepscommissie", naam, voornaam en geboortedatum.
Het verzoekschrift moet de naam, voornaam en geboortedatum van de kandidaat vermelden, alsmede het examencentrum waar het examen werd afgenomen en de datum daarvan. Het moet door de kandidaat ondertekend worden en met redenen omkleed zijn door feiten die alleen betrekking hebben op de personen en de omstandigheden van plaats, tijd en procedure waaronder het examen werd afgelegd.
Het verzoekschrift moet verstuurd worden naar:
Beroepscommissie van de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer
City Atrium
Vooruitgangstraat 56
1210 Brussel[/quote]
Ik vrees dat het weinig zin heeft om NU nog je resultaat te betwisten. Zeker niet omdat je de koppeling blijkbaar teveel intrapt. Je veroorzaakt hierdoor onnodige slijtage. En ik verzeker je, een koppelingsplaat voortijdig moeten vervangen, zijn kosten die lelijk tegenvallen. En als 't eventjes ferm tegenzit, kan onnodig ontkoppelen zelfs controleverlies over je wagen veroorzaken. Met alle gevolgen vandien. Dat van die koppeling op zich, is dus eigenlijk al genoeg reden om gebuisd te zijn ....
Het is trouwens net 1 van de dingen waarvan we weten dat ze vaak verkeerd door de begeleider aangeleerd worden. Je kan dit soort dingen ondermeer terugvinden in het praktijkboek. Neem het mss eens door, samen met je begeleider:
[url=http://www.gratisrijbewijsonline.be/beginpraktijkboek.htm]DOWNLOAD HET PRAKTIJKBOEK NAAR JE COMPUTER[/url], en op de website van http://www.derijprof.be" target="_blank, vind je onder het hoofdstuk rijtechnieken ook al aardig wat informatie daarover.
Met betrekking tot punt 2. Om 1 of andere reden, kwam je op het verkeerde weggedeelte terecht. Het kan best zijn dat er net geen tegenligger kwam aangereden. Maar dat neemt nog niet weg dat een examinator daar terecht een opmerking over mag maken. Ergens heb je toch een inschattingsfout gemaakt. Louter een stuurfout? Of was je snelheid ook onaangepast? Dat het om slechts 1 van de zovele bochten tijdens je examenrit gaat, maakt daarbij niet bijster veel uit. Het is een kanjer van een cliché. Maar er liggen er genoeg op het kerkhof omdat ze welgeteld 1 bocht misten, of welgeteld 1 x een voorrang negeerden, of welgeteld 1 boom of verlichtingspaal (van de zovele op hun traject) ramden ...
Kortom: in het verkeer laat je niks aan het toeval over. En het moet te danken zijn aan je rijvaardigheid en verkeersinzicht dat je heelhuids thuiskomt, ipv aan een chanseke dat er net geen anderen in de buurt waren....