mondeling examen rij-instructeur

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: mondeling examen rij-instructeur

door Bertje » 29 okt 2006, 07:15

Een overheidsjob betaalt niet bepaald goed. In ruil daarvoor bieden ze je werkzekerheid. Op voorwaarde dat je vastbenoemd geraakt natuurlijk. Er zijn regelmatig benoemingsstops, tot weer eens blijkt dat er een acuut tekort is aan mensen voor een bepaald ambt...

door BBB » 29 okt 2006, 03:46

Guess who

door gast » 29 okt 2006, 03:45

Bertje schreef: Als een abtenaar eenmaal vastbenoemd is, geraak je er met geen mogelijkheid nog vanaf. Overplaatsing kan nog wel altijd, maar dat verplaatst enkel het probleem bovendien denk ik niet dat er veel examencentra zijn voor rij-instructeurs.
Zolang die bepaalde examinator zich niet ernstig misdraagt, mag hij zeggen en doen wat hij wil tot zijn pensioen.
Amai, dat is nog eens ontslagbescherming.
Ik had er geen idee van dat dat in België zo gaat, na al die jaren word ik nog steeds af en toe verrast.
Als ik me niet vergis, ik steek er niet mijn hand voor in het vuur maar ik ben er wel vrij zeker van, zijn in Nederland enkel de rechters vastbenoemd. Dit ook alleen maar omdat het functioneel is zodat rechters minder vatbaar zijn voor chantage, bedreigingen, verlokkingen enz.

door THE driver » 29 okt 2006, 02:10

De examinatoren boren door op een onderwerp tot je niet meer verder kunt (wat niet betekent dat je niet geslaagd zou zijn, als je maar ver genoeg geraakt bent).

Ze testen ook of je wel zeker van je stuk bent. Ze zullen proberen je te doen twijfelen aan wat je zegt het komt er dan op aan om voet bij stuk te houden als je weet dat je het juist voorhebt. Zeg dus niet te vlug &quotU heeft gelijk&quot, want het kan een valstrik zijn.

[/quote]


Het is zoals Jozef schrijft,

Men neemt een bepaald onderwerp en men vraagt hierover alles wat betrekking heeft op dat onderwerp
b.v. &quotverlichting&quot
Waar en wanneer?
Is een verlichte etelage een openbare verlichting?
parkeerlichten?
enz.....
Of bv. bebouwde kom
welke Invloed op het parkeren?
Bussen van &quot De lijn&quot voorrang bij het verlaten ....

Toen ik mijn examen ben gaan afleggen heb ik mijn theorie ook zo gestudeerd, per onderwerp en niet per hoofdstuk.

succes met je examen!

door Bertje » 28 okt 2006, 09:52

Als een abtenaar eenmaal vastbenoemd is, geraak je er met geen mogelijkheid nog vanaf. Overplaatsing kan nog wel altijd, maar dat verplaatst enkel het probleem bovendien denk ik niet dat er veel examencentra zijn voor rij-instructeurs.
Zolang die bepaalde examinator zich niet ernstig misdraagt, mag hij zeggen en doen wat hij wil tot zijn pensioen.

door Jozef » 28 okt 2006, 02:07

Bertje schreef: bovendien denk ik niet dat er veel examencentra zijn voor rij-instructeurs.
Inderdaad, er is er maar één. De examens worden afgenomen in Brussel door de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer.

door BBB » 28 okt 2006, 01:35

Quote: Uitzonderlijk kan het eens gebeuren dat je een examinator niet kan overtuigen van je gelijk. Zo is er bijvoorbeeld voor autotechniek een examinator die er heilig van overtuigt is dat de condensator bij de contactpunten van de ontsteking niet aan de massa moet verbonden worden. Al jarenlang kan niemand hem daar vanaf brengen.
Ik versta dat dus niet hé
Waarom spreekt zijn baas hem hier niet op aan en verplicht hij hem om het de volgende keer volgens het boekje uit te leggen ofdat hij anders een andere job mag gaan zoeken? Het is toch niet ok dat hierdoor incidenteel iemand onterecht buist.

door Jozef » 27 okt 2006, 07:46

Het mondeling examen gaat over dezelfde stof als het schriftelijk examen, maar nu wordt nagegaan hoever je kennis reikt.

In de eerste plaats moet je ervoor zorgen dat je de correcte termen gebruikt en alles duidelijk en ondubbelzinnig formuleert. Als je het bijvoorbeeld over het voetpad hebt, gaan ze je bekijken alsof ze daar nog nooit van gehoord hebben, en kost je dat punten (het is het trottoir).

De examinatoren boren door op een onderwerp tot je niet meer verder kunt (wat niet betekent dat je niet geslaagd zou zijn, als je maar ver genoeg geraakt bent).

Ze testen ook of je wel zeker van je stuk bent. Ze zullen proberen je te doen twijfelen aan wat je zegt het komt er dan op aan om voet bij stuk te houden als je weet dat je het juist voorhebt. Zeg dus niet te vlug &quotU heeft gelijk&quot, want het kan een valstrik zijn.

Uitzonderlijk kan het eens gebeuren dat je een examinator niet kan overtuigen van je gelijk. Zo is er bijvoorbeeld voor autotechniek een examinator die er heilig van overtuigt is dat de condensator bij de contactpunten van de ontsteking niet aan de massa moet verbonden worden. Al jarenlang kan niemand hem daar vanaf brengen.

Succes toegewenst!

mondeling examen rij-instructeur

door gast » 27 okt 2006, 06:28

Beste,

Weet u hoe een mondeling examen verloopt voor het behalen van het &quotbrevet van beroepsbekwaamheid II&quot (rij-instructeur)? Ik ben reeds geslaagd voor het theoretisch examen (automechanica &amp wegcode).
Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,

Nick

Omhoog