slechte examinatrice

Plaats een reactie

Bevestigingscode

Typ enkel de gevraagde letters over. De code is niet hoofdlettergevoelig en bevat enkel letters.

Bevestigingscode
Smilies
:D :) :( :o :shock: :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode staat AAN
[img] staat AAN
[url] staat AAN
Smilies staan AAN

Voorafgaande berichten
   

Weergave uitklappen Voorafgaande berichten: slechte examinatrice

Re: slechte examinatrice

door MrsLovett » 15 mei 2015, 19:27

Stefan Peeters schreef:
Matthias1989 schreef:ik weet trouwens niet wat dit allemaal wil zeggen..
Ik zal je even helpen :wink:
Matthias1989 schreef:5. richtingsverandering : onvoldoende
5.1 zich vergewissen Bord F50BIS
Je hebt bij het afdraaien blijkbaar geen rekening gehouden met fietsers die rechts achter je kwamen.
Afbeelding
Matthias1989 schreef:6. voorrang : slecht
6.6 borden B 1-5 (M9-10)
Geen rekening gehouden met de omgekeerde driehoek of stopbord. Wellicht heb je dus ergens voorrang genomen waar je geen voorrang had.
Matthias1989 schreef:8.snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
8.1 niet aangepaste snelheid
8.4 borden c43-45 F1-3-4A-4B-12A-12B-87 (F1 omcirkeld)
Geen rekening gehouden met de snelheidsbeperking in de bebouwde kom.
Afbeelding
Matthias1989 schreef:11. manoeuvres : onvoldoende
11.3.1 parkeren achter een vtg/zich vergewissen
Waarschijnlijk niet voldoende rekening gehouden met andere voertuigen die je voorrang moest verlenen tijdens je parkeermanoeuvre.
Matthias1989 schreef:OPMERKINGEN PE:
verkeersgevaarlijk rijden
ECO - 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1 (11.1 omcirkeld en bijgeschreven dat ik mijn auto niet mag starten bij controle)
Verkeersgevaarlijk rijden betekent dat je effectief mensen in gevaar hebt gebracht.
Eco is minder belangrijk, daarvoor alleen zal je niet uitgesteld worden (of je moet het heel bont gemaakt hebben).

Wanneer ik dit allemaal zie, heb ik de indruk dat je echt nog niet klaar bent voor het examen. Ik raad je aan om nog een tijd extra te oefenen, liefst met een degelijke begeleider.
Ik vroeg je al of je met de rijschool bent geweest, misschien heb je daar over gekeken; ik heb echter de indruk dat je met een niet al te goede begeleider op de baan geweest bent...

Te meer omdat die persoon blijkbaar niet gezien heeft welke fouten je op het examen gemaakt hebt; een ervaren begeleider (of een rijschoolinstructeur) zou je zeker op je fouten hebben kunnen wijzen.
Niet noodzakelijk. De eerste keer dat ik praktijkexamen had was ik, terecht, gebuisd, omdat ik een keer geen voorrang had verleend waar dat nodig was. Maar op het evaluatieblad stond ook dat ik slecht geparkeerd stond en te rechts reed. Mijn instructeur (van de rijschool) wist ook niet waarom ze dat er bij had gezet, want hij vond dat ik gewoon goed reed: niet te rechts, niet te links, mooi uitwijken voor obstakels. Ook het parkeren vond hij uit de lucht gegrepen. En ik mag dan al geen ervaren chauffeur zijn, ik ben moeten uitstappen en kan wel degelijk recht van schuin onderscheiden en ik stond gewoon mooi achter de andere wagen geparkeerd. Ik heb ook de borduur niet geraakt, heb voor ik het manoeuvre begon voorrang verleend aan de auto achter mij...Dus nee, de opmerkingen van de examinator hoeven niet noodzakelijk waar te zijn en het hangt wel degelijk (voor een groot deel dan toch) af van wie je hebt (persoonlijkheid, humeur, echt inzicht in iemands rijvaardigheid). Natuurlijk, als je slecht rijd, za een goede, vriendelijke examinator je ook wel buizen en terecht trouwens.

Bovendien stond er op mijn blad ook verkeersgevaarlijk rijden en heeft die vrouw me ook het gevoel gegeven dat ik totaal niet kon rijden. Kijk, ik begrijp dat examinators mensen op hun fouten moet duiden, dat is nu eenmaal hun job, maar er is een verschil in de manier waarop. In de meeste gevallen zijn mensen die het examen moeten doen zenuwachtig en kan dat parten spelen. Dat zou je moeten weten als examinator. Dit wil niet zeggen alles goedkeuren natuurlijk, maar wel dat ze toch over een heel klein beetje sociale vaardigheden zouden moeten beschikken en na een slecht examen niet hun best moeten doen om dat klein beetje zelfvertrouwen dat er dan nog overblijft helemaal de grond in te boren.

De verhalen over sommige lastige examinators zijn volgens mij dan ook niet verzonnen. Waarschijnlijk vaak wat aangedikt, maar toch. Het zijn geen heiligen hoor, die alles volgens het boekje doen.

Trouwens, twee weken nadat ik dus verkeersgevaarlijk reed, had ik gewoon mijn rijbewijs. Geen enkele opmerking bovendien. Ik heb nochtans niet anders gereden, misschien eens wat ostentatiever mijn hoofd gedraaid, that's it.

Re: slechte examinatrice

door Inazuma » 21 jun 2012, 11:01

bert.covens schreef:
4. kruisen en inhalen: voorbehoud
4.1.3 verkeerd kruisen
Langs de verkeerde kant kruisen. Bvb: beiden willen linksaf op het kruispunt, en je gaat voorlangs ipv langs rechts elkaar kruisen. (In dat geval, kom je met een voorbehoud eigenlijk nog goed weg, want da's een derdegraadsovertreding, die je evengoed een slecht had kunnen opleveren).
Zelfs bizar dat het maar een voorbehoud oplevert.

Met een PV is het een derdegraadsovertreding, en voor beginnende bestuurders (< 2 jaar B) zelfs dagvaarding voor de politierechtbank en rijbewijs inleveren :!:

Re: slechte examinatrice

door bert.covens » 20 jun 2012, 18:31

4. kruisen en inhalen: voorbehoud
4.1.3 verkeerd kruisen
Langs de verkeerde kant kruisen. Bvb: beiden willen linksaf op het kruispunt, en je gaat voorlangs ipv langs rechts elkaar kruisen. (In dat geval, kom je met een voorbehoud eigenlijk nog goed weg, want da's een derdegraadsovertreding, die je evengoed een slecht had kunnen opleveren).

5. richtingsverandering: onvoldoende
5.1 zich vergewissen bord f50bis
Afbeelding

verkeersbord F50bis. Beter kijken naar fietsers die rechtdoor willen voordat je afslaat. Dit is een algemene code, dus kan ook gebruikt worden op plaatsen waar dit bord zélf niet staat.

6. voorang: onvoldoende
6.6 borden b 1-5 (m9 - m10)
Afbeelding verkeersbord B1

verkeersbord B1. Voorrang verlenen, indien nodig stoppen.



Afbeelding verkeersbord B5

verkeersbord B5. Stoppen en voorrang verlenen.



Afbeelding onderbord M9

onderbord M9



Afbeelding onderbord M10

onderbord M10
8. snelheid en verkeersinzicht: voorbehoud
8.8 hindernis
Mogelijks naderde je een hindernis aan jouw kant nét iets te (onaangepast) snel.
11. manoeuvres: voorbehoud
11.2.1 keren in een straat/zich vergewissen
11.2.2 keren in een straat/kenbaar maken
zich vergewissen: beter kijken of er geen andere weggebruikers in de buurt zijn voordat je gaat keren.
Kenbaar maken: (correct) richting aangeven. Pinken, dus.
opmerkingen pe:
eco + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1
Eco +. Je hebt goed ecologisch gereden.

Uitslag praktisch examen

door Anoniem » 20 jun 2012, 18:17

Dit is mijn resultaat, geen idee wat dat allemaal wilt zeggen:

4. kruisen en inhalen: voorbehoud
4.1.3 verkeerd kruisen

5. richtingsverandering: onvoldoende
5.1 zich vergewissen bord f50bis

6. voorang: onvoldoende
6.6 borden b 1-5 (m9 - m10)

8. snelheid en verkeersinzicht: voorbehoud
8.8 hindernis

11. manoeuvres: voorbehoud
11.2.1 keren in een straat/zich vergewissen
11.2.2 keren in een straat/kenbaar maken

opmerkingen pe:
eco + 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1

Als iemand mij kan uitleggen wat mijn fouten zijn :)

Re: slechte examinatrice

door Benny Stinkens » 16 sep 2011, 09:47

eco - = je hebt niet voldoende economisch (goed voor het milieu) gereden.
eco + = je hebt wel voldoende economisch (goed voor het milieu) gereden.

Re: slechte examinatrice

door tainy » 15 sep 2011, 13:37

accer schreef:Er staat bij iedereen de opmerking "eco + 1.1 1.3 1.5 1.7 1.8 11.1" of "eco - 1.1 1.3 1.5 1.7 1.8 11.1" op.
Voorlopig is die slechts indicatief, en heeft die nog geen invloed op de uiteindelijke uitslag van het examen.
ma wa betekenen die 1.1 1.3 1.5 1.7 1.8 en 11.1 dan? en wat is t verschil tussen eco - en eco+ :)

Re: slechte examinatrice

door gast1960 » 13 aug 2011, 16:59

Tuurlijk kan je perfect je rijbewijs halen van de eerste keer! Ik heb zo al drie van mijn kinderen leren rijden.

Met de tips van hier, de rijprof, de theorie, ...

En dan ben je rond voor minder dan 100 €, uitgezonderd de benzine en autoslijtage voor het oefenen natuurlijk :wink:

Re: slechte examinatrice

door de rijprof » 29 jul 2011, 09:58

wat ik wel heb gedaan is uren en uren op deze forum gelezen, op de rijprof gelezen, basisrijtechnieken én praktijkboek afgehaald, ik heb uren en uren geoefend.
Je hebt je prima voorbereid. Zeg het voort en proficiat :wink:

Re: slechte examinatrice

door bert.covens » 29 jul 2011, 08:10

Gast schreef:Ik heb ook altijd gehoord van 'rijexamencentrum is geldklopperij, als je niet met rijschool gaat buis je zeker, ze buizen je 2keer en pas na 6 uren laten ze je door..' en zo kan ik door blijven gaan.
"Van horen zeggen", hoor ik nogal vaak "liegen".

Examencentra hebben genoeg werk, die hoeven niemand te buizen om werkzekerheid te hebben. En of je nu via de rijschool gaat of niet, de examencentra zullen er geen halve euro meer/minder door verdienen.

Het gebeurt idd wél vaak dat kandidaten pas na die 6u slagen, simpelweg omdat ze rap-rap praktijkexamen gaan doen ipv de tijd te nemen om grondig te oefenen. En de begeleiding deugt ook vaak niet. Om iemand te mogen begeleiden, hoef je immers geen enkel bijkomend examen af te leggen. En ik verzeker je: er lopen genoeg begeleiders rond die niet eens door hun theorie-examen meer zouden raken. Zo zal je in het praktijkboek een aantal zaken vinden die geregeld door begeleiders foutief aangeleerd worden. De reden dat een kandidaat na die 6u dan wél slaagt, komt niet doordat een examinator de kandidaat ineens beter gezind zou zijn. De oorzaak is eerder te vinden in het feit dat de kandidaat door een professioneel instructeur begeleid wordt. En hij krijgt de zaken dan wél correct aangeleerd.
Gast schreef: Ik ben dus net 18, heb Geen rijlessen gehad, en ben van de eerste keer geslaagd, mijn rijbewijs heeft me met voorlopig rijbewijs, definitief rijbewijs, pasfoto's en al maar €80 gekost.
wat ik wel heb gedaan is uren en uren op deze forum gelezen, op de rijprof gelezen, basisrijtechnieken én praktijkboek afgehaald, ik heb uren en uren geoefend..
Zie je wel. Wie zijn stage ter harte neemt, kan perfect slagen van de eerste keer. Proficiat!
Gast schreef: dus als je voorbereid bent en ze geen reden geeft om je te buizen zullen ze je doorlaten, als je gebuist word zal er ook wel ergens een reden zijn.
Helaas willen velen die reden niet altijd onder ogen zien. Nogal wat verhalen moet je beslist met een korrel zout nemen. Iemand die buist, gaat op café vaak liever vertellen dat hij "een slechte examinator had", ipv z'n grove blunders te moeten toegeven.

Re: slechte examinatrice

door GRO » 29 jul 2011, 06:52

Ik heb ook altijd gehoord van 'rijexamencentrum is geldklopperij, als je niet met rijschool gaat buis je zeker, ze buizen je 2keer en pas na 6 uren laten ze je door..' en zo kan ik door blijven gaan.
Van horen zeggen he...
- Het examencentrum houdt er geen rekening mee of je met begeleider leren rijden hebt of met een rijschool.
Ik ben dus net 18, heb Geen rijlessen gehad, en ben van de eerste keer geslaagd, mijn rijbewijs heeft me met voorlopig rijbewijs, definitief rijbewijs, pasfoto's en al maar €80 gekost.
wat ik wel heb gedaan is uren en uren op deze forum gelezen, op de rijprof gelezen, basisrijtechnieken én praktijkboek afgehaald, ik heb uren en uren geoefend..
Wie met onze hulp leert kan inderdaad zeer goedkoop gesteld zijn:

THEORIE
- Lessen en oefenvragen gratis. (wel onze leermethode volgen)
- Proefexamens 2,5 euro
- Echte examens 15 euro

PRAKTIJK
- Praktijkboek downladen en met begeleider doornemen: 2,5 euro
- Site van De Rijprof doornemen
- Veel oefenen
- Iets onduidelijk: forum raadplegen
- Praktijkexamen gaan doen

TOTAAL theorie en praktijk: geen 100 euro.

Als je het topic PRAKTIJKEXAMEN!!!! leest, dan zul je merken dat velen het zo gelukt is.

Re: slechte examinatrice

door Gast » 29 jul 2011, 02:58

Ik heb ook altijd gehoord van 'rijexamencentrum is geldklopperij, als je niet met rijschool gaat buis je zeker, ze buizen je 2keer en pas na 6 uren laten ze je door..' en zo kan ik door blijven gaan.

Ik ben dus net 18, heb Geen rijlessen gehad, en ben van de eerste keer geslaagd, mijn rijbewijs heeft me met voorlopig rijbewijs, definitief rijbewijs, pasfoto's en al maar €80 gekost.
wat ik wel heb gedaan is uren en uren op deze forum gelezen, op de rijprof gelezen, basisrijtechnieken én praktijkboek afgehaald, ik heb uren en uren geoefend..

dus als je voorbereid bent en ze geen reden geeft om je te buizen zullen ze je doorlaten, als je gebuist word zal er ook wel ergens een reden zijn.

- Glenn

Re: slechte examinatrice

door Wouter » 22 jul 2011, 18:17

Er staat bij iedereen de opmerking "eco + 1.1 1.3 1.5 1.7 1.8 11.1" of "eco - 1.1 1.3 1.5 1.7 1.8 11.1" op.
Voorlopig is die slechts indicatief, en heeft die nog geen invloed op de uiteindelijke uitslag van het examen.

Re: slechte examinatrice

door Gast » 20 jul 2011, 22:25

Stefan Peeters schreef:
Matthias1989 schreef:ik weet trouwens niet wat dit allemaal wil zeggen..
Ik zal je even helpen :wink:
Matthias1989 schreef:5. richtingsverandering : onvoldoende
5.1 zich vergewissen Bord F50BIS
Je hebt bij het afdraaien blijkbaar geen rekening gehouden met fietsers die rechts achter je kwamen.
Afbeelding
Matthias1989 schreef:6. voorrang : slecht
6.6 borden B 1-5 (M9-10)
Geen rekening gehouden met de omgekeerde driehoek of stopbord. Wellicht heb je dus ergens voorrang genomen waar je geen voorrang had.
Matthias1989 schreef:8.snelheid en verkeersinzicht: onvoldoende
8.1 niet aangepaste snelheid
8.4 borden c43-45 F1-3-4A-4B-12A-12B-87 (F1 omcirkeld)
Geen rekening gehouden met de snelheidsbeperking in de bebouwde kom.
Afbeelding
Matthias1989 schreef:11. manoeuvres : onvoldoende
11.3.1 parkeren achter een vtg/zich vergewissen
Waarschijnlijk niet voldoende rekening gehouden met andere voertuigen die je voorrang moest verlenen tijdens je parkeermanoeuvre.
Matthias1989 schreef:OPMERKINGEN PE:
verkeersgevaarlijk rijden
ECO - 1.1/1.3/1.5/1.7/1.8/11.1 (11.1 omcirkeld en bijgeschreven dat ik mijn auto niet mag starten bij controle)
Verkeersgevaarlijk rijden betekent dat je effectief mensen in gevaar hebt gebracht.
Eco is minder belangrijk, daarvoor alleen zal je niet uitgesteld worden (of je moet het heel bont gemaakt hebben).

Wanneer ik dit allemaal zie, heb ik de indruk dat je echt nog niet klaar bent voor het examen. Ik raad je aan om nog een tijd extra te oefenen, liefst met een degelijke begeleider.
Ik vroeg je al of je met de rijschool bent geweest, misschien heb je daar over gekeken; ik heb echter de indruk dat je met een niet al te goede begeleider op de baan geweest bent...

Te meer omdat die persoon blijkbaar niet gezien heeft welke fouten je op het examen gemaakt hebt; een ervaren begeleider (of een rijschoolinstructeur) zou je zeker op je fouten hebben kunnen wijzen.
Ik zou even wil zeggen dat verkeersgevaarlijk rijden en eco + 1.1 1.3 1.5 1.7 1.8 11.1 er bij nog veel mensen opstaat! Bij mij ook en ik was niet geslaagd en bij iemand die wel geslaagd was stonden die laatste dingen er ook op ;)

Re: slechte examinatrice

door bert.covens » 13 mar 2011, 12:23

Gast schreef:ik ben ook eens met een beslissing niet akkoord gegaan en naar de leidinggevende van het examencentrum gegaan maar die man kan enkel zeggen je verhaal in een brief te zetten en die naar het ministerie van verkeerswezen te sturen en die zullen dan beslissen of ze met jou akkord gaan of niet en zodoende wel of niet je rijbewijs goedkeuren
en dan moete je tevens ook hopen dat de regering niet valt want dan mag je het ook vergeten
let wel ik heb mijn examen afgelegd met de rijinstrukteur van de rijschool die het ook helemaal niet akkoord was met de examenateur en helemaal niet over deze zijn gedrag en dat wil al heel wat zeggen
Als je niet akkoord gaat met het oordeel van de examinator, dan is de procedure als volgt:
Goca schreef:Indien er zich problemen zouden voordoen

Indien u klachten hebt, wendt u zich onmiddellijk tot de hoofdexaminator. Dit is de eenvoudigste en snelste methode omdat u zich ter plaatse bevindt en het geschil onmiddellijk kan worden behandeld.

Zo u niet tevreden bent met het gegeven gevolg wendt u zich zonder verwijl tot de directie van de instelling waarvan het examencentrum afhangt (het liefst per telefoon).

Een geschil kan tenslotte ook steeds aanhangig worden gemaakt bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer - "City Atrium" - Vooruitgangstraat 56 - 1210 Brussel.

Bovendien zijn er in elk centrum speciale brievenbussen voorzien waarin u zowel klachten als suggesties kan deponeren. De inhoud van deze brievenbussen wordt regelmatig nagezien om passende regelingen te kunnen treffen.

VERHAALPROCEDURE

Op te merken valt dat u na tweemaal niet slagen voor het praktijkexamen tegen de genomen beslissing in beroep mag gaan door binnen de 15 dagen na het examen een aangetekend verzoekschrift te richten aan de Voorzitter van de "Beroepscommissie", Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer - "City Atrium" - Vooruitgangstraat 56 - 1210 Brussel.

Voor hogervermeld verzoekschrift dient een bedrag van € 12,50 betaald te worden via overschrijving op het rekeningnummer 679-2006010-50 met de vermelding "Beroepscommissie", naam, voornaam en geboortedatum.

Het verzoekschrift moet de naam, voornaam en geboortedatum van de kandidaat vermelden, alsmede het examencentrum waar het examen werd afgenomen en de datum ervan. Het moet door de kandidaat ondertekend worden.

Het verzoekschrift moet met redenen omkleed zijn door feiten die alleen betrekking hebben op de personen en de omstandigheden van plaats, tijd en procedure waaronder het examen werd afgelegd.

Re: slechte examinatrice

door Gast » 13 mar 2011, 11:21

bert.covens schreef:
yasha schreef:Ik heb diezelfde denk ik gehad
Ze is waarschijnlijk wel correct, ze kwam bij mij redelijk slecht gezind over, misschien is dat de reden dat ik je wel begrijp.
Als je niet akkoord gaat met de genomen beslissing, dan wend je je in eerste instantie meteen tot de hoofdexaminator. Daar kan je je verhaal doen.
yasha schreef: Men 2 fouten: bord Afbeelding vergewissen
Van richting veranderd, en daarbij niet (onvoldoende) gekeken of er bijvoorbeeld geen fietser rechtdoor wilde.
yasha schreef: en wou invoegen toen ik halverwege aant invoegen was begon een auto onveilig express te versnellen om er toch nog door te raken, op men vorige rijstrook was het veilig genoeg om terug te keren, toen ik in men achteruitkijkspiegel keek dus keerde ik terug.
Dus toen jij je reeds halverwege op die rijstrook bevond, wrong die andere auto zich alsnog langszij?
yasha schreef: Blijkbaar mag dat dus niet want je brengt het verkeer in het gevaar.
Van rijstrook of file veranderen is een maneuver. Dat betekent dat je voorrang moet verlenen.
ik ben ook eens met een beslissing niet akkoord gegaan en naar de leidinggevende van het examencentrum gegaan maar die man kan enkel zeggen je verhaal in een brief te zetten en die naar het ministerie van verkeerswezen te sturen en die zullen dan beslissen of ze met jou akkord gaan of niet en zodoende wel of niet je rijbewijs goedkeuren
en dan moete je tevens ook hopen dat de regering niet valt want dan mag je het ook vergeten
let wel ik heb mijn examen afgelegd met de rijinstrukteur van de rijschool die het ook helemaal niet akkoord was met de examenateur en helemaal niet over deze zijn gedrag en dat wil al heel wat zeggen

Omhoog