door Wouter » 02 sep 2009, 01:09
Gast schreef:Ik heb weer wat vraagjes.
Als je de koppeling niet induwt, moet je voet dan echt van de pedaal zijn zodat de examinator kan zien dat je de koppeling helemaal niet induwt? Want ik hou mijn voet altijd op de koppelingspedaal omdat ik dan snel kan ontkoppelen bij schakelen.
Je voet moet van het koppelingspedaal. Je voet op het koppelingspedaal is sletig voor je wagen, want je zet zo toch altijd een klein beetje druk!
En als je een straat in gaat draaien, omdat je rechtdoor niet mag, en die straat die je gaat indraaien is de enige straat waar je in mag, mag/moet je dan je richtingaanwijzers gebruiken?
Ja. Bij elke richtingsverandering, of die nu verplicht is of niet...
En als je voorrang van rechts hebt, maar er komt een auto toch redelij snel aangereden en je stopt toch maar voor de veiligheid, is dit dan een fout omdat je zogezegd niet weet dat je voorrang hebt? Want ik wacht eerlijk gezegd liever wat langer dan een accident te hebben.
Als je er zeker van bent dat die bestuurder je je voorrang niet gaat verlenen moet je dan inderdaad wachten. Even een opmerking maken zoals "die heeft blijkbaar geen zin om te stoppen..." zodat de examinator weet dat dat de reden is waarom je toch blijft wachten kan helpen bij het duidelijk maken van je bedoelingen.
En dan nog het voorlopige laatste vraagje. Moet je echt remmen voor een bocht of is de gaspedaal even lossen ook goed genoeg?
Als je gewoon je gaspedaal lost, en je kan op die manier voldoende af te remmen om de bocht veilig te nemen, dan is dat voldoende. Als je ziet dat je nog te snel gaat, dan moet je bijremmen met de voetrem natuurlijk...
[quote="Gast"]Ik heb weer wat vraagjes. ;)
Als je de koppeling niet induwt, moet je voet dan echt van de pedaal zijn zodat de examinator kan zien dat je de koppeling helemaal niet induwt? Want ik hou mijn voet altijd op de koppelingspedaal omdat ik dan snel kan ontkoppelen bij schakelen.[/quote]
Je voet moet van het koppelingspedaal. Je voet op het koppelingspedaal is sletig voor je wagen, want je zet zo toch altijd een klein beetje druk!
[quote]En als je een straat in gaat draaien, omdat je rechtdoor niet mag, en die straat die je gaat indraaien is de enige straat waar je in mag, mag/moet je dan je richtingaanwijzers gebruiken?[/quote]
Ja. Bij elke richtingsverandering, of die nu verplicht is of niet...
[quote]En als je voorrang van rechts hebt, maar er komt een auto toch redelij snel aangereden en je stopt toch maar voor de veiligheid, is dit dan een fout omdat je zogezegd niet weet dat je voorrang hebt? Want ik wacht eerlijk gezegd liever wat langer dan een accident te hebben.[/quote]
Als je er zeker van bent dat die bestuurder je je voorrang niet gaat verlenen moet je dan inderdaad wachten. Even een opmerking maken zoals "die heeft blijkbaar geen zin om te stoppen..." zodat de examinator weet dat dat de reden is waarom je toch blijft wachten kan helpen bij het duidelijk maken van je bedoelingen.
[quote]En dan nog het voorlopige laatste vraagje. Moet je echt remmen voor een bocht of is de gaspedaal even lossen ook goed genoeg?[/quote]
Als je gewoon je gaspedaal lost, en je kan op die manier voldoende af te remmen om de bocht veilig te nemen, dan is dat voldoende. Als je ziet dat je nog te snel gaat, dan moet je bijremmen met de voetrem natuurlijk...